vida
عمومي

علاقمندي
اشتباهاتي كه نبايد در راه‌اندازي آرايشگاه مرتكب شد
مدير سالن زيبايي تازه‌كار بايد از همان ابتدا بداند كه چه مقدار كميسيون را مي‌تواند در دراز مدت به پرسنل خود بپردازد.
همه‌ي ما مي‌توانيم از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريم. برخي صاحبان آرايشگاه اشتباهاتي را كه در طول سال‌ها تجربه‌ي خود مرتكب شده‌اند را به اشتراك گذاشته‌‌اند تا با خواندن آن‌ها عاقلانه در اين راه گام برداريم.
اگر از شكست بترسيد هرگز نمي‌توانيد صاحب آرايشگاه شويد. با در نظر داشتن اين حقيقت كه صاحبان موفق سالن‌هاي زيبايي در امتداد مسير موفقيت خود هرگز بدون خطا و اشتباه نبودند، اعتماد به‌ نفس بيشتري خواهيد يافت. حال مي‌پردازيم به اشتباهاتي كه مالك يك آرايشگاه تا جايي‌ كه امكان دارد نبايد مرتكب آن‌ها شود.

پرداخت دستمزد بالا
در ابتداي كار دستمزد بالايي به آرايشگرها ندهيد. برخي صاحبان آرايشگاه در ابتدا با پرداخت درصدهاي باورنكردني مانند 70% به آرايشگرها شروع به كار مي‌كنند. درصدهاي خيلي بالا بعدها مشكل‌ساز خواهد شد. شما مرتكب چنين اشتباه تلخي نشويد. اگر با اين روش اشتباه كار خود را شروع كنيد مجبور هستيد تا آخر ادامه آن را ادامه دهيد در حالي‌كه مي‌دانيد با 50% پورسانت هم مي‌توانيد آرايشگرهاي ماهري را استخدام كنيد.
به محض افتتاح سالن زيبايي، كسب و كار شما رونق پيدا نخواهد كرد. همه چيز به گذشت زمان نيازمند است. يك مدير سالن زيبايي تازه‌كار بايد از همان ابتدا بداند كه چه مقدار كميسيون را مي‌تواند در دراز مدت به پرسنل خود بپردازد.
سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه اگر صاحب يك آرايشگاه توانايي پرداخت درصد بالا نداشته باشد چگونه پرسنل ماهر و باتجربه استخدام كند؟
با آرايشگري كه قرار است استخدام كنيد در مورد هدف خود صحبت كنيد. آن‌ها را متقاعد كنيد كه آرايشگاه شما آرايشگاه معتبر و خوبي است. اگر شما و حرف‌هاي شما را باور كنند، قطعا به گروه شما ملحق خواهند شد.

انتخاب نامناسب آرايشگر
در استخدام پرسنل جديد عجله نكنيد. بررسي آموزش، ميزان تحصيلات، سابقه‌ي شغلي و توانايي پرسنلي كه قرار است در آينده براي شما كار كنند قطعا نيازمند زمان است. برخي از صاحبان آرايشگاه بدون امتحان و خيلي زود به پرسنل جديد اعتماد مي‌كنند و در نتيجه براي خود دردسر درست مي‌كنند.

اگريك آرايشگر بتواند با خلاقيتش مشتري را راضي و شيفته كند، آرايشگر فوق‌العاده خوبي است.

استخدام آرايشگر خيلي باتجربه
استخدام آرايشگري كه تجربه‌ي خيلي زيادي دارند نيز معايبي به‌همراه دارد. بهتر است آرايشگرهايي كه حداكثر يك سال سابقه و تجربه دارند و درنهايت براي خود مشتري جمع نكردند استخدام كرد. اگر كسي براي مدت طولاني در يك آرايشگاه مشغول به‌ كار باشد، طبيعتا به برخي روش‌ها و كارها در آن سالن زيبايي عادت مي‌كند و هنگام كار در آرايشگاه جديد با مشكل روبرو شده و حتي عادات بدي كه در آرايشگاه قبلي به چشم نمي‌آمد در آرايشگاه جديد فاحش خواهد شد.
اگريك آرايشگر بتواند با خلاقيتش مشتري را راضي و شيفته كند، آرايشگر فوق‌العاده خوبي است. هميشه افراد خلاقي را استخدام كنيد كه فكر مي‌كنند خلاقيت مهمترين ويژگي يك آرايشگر است. البته فقط خلاقيت مهم نيست بلكه براي صاحب يك آرايشگاه رضايت مشتري‌ها مهمتر از هر چيزي است. اگر مشتري از خدمات ناخن و مو يك آرايشگر راضي باشد، طبيعتا دوباره به آرايشگاه و برمي‌گردد نه فقط به خاطرخلاقيت يك آرايشگر.
برخي به دنبال كار پاره وقت هستند و برخي دوست دارند اين شغل را به عنوان شغل دوم داشته باشند و برخي هم فكر مي‌كنند كه به آرايشگري علاقه دارند ولي در اصل اين‌ طور نيست. بنابراين اين قبيل افراد وقتي وارد شغل آرايشگري مي‌شوند خيلي زود نظرشان برگشته و به دنبال شغل ديگر مي‌گردند.

استخدام آرايشگر بدون آزمون
بهتر است قبل از استخدام يك آرايشگر از او نمونه كار بخواهيد. هميشه از افرادي كه براي كار به آرايشگاه شما مراجعه مي‌كنند نمونه كار بخواهيد. اگر مدل همراه نداشته باشند، مي‌توانند يكي از آرايشگرهاي شما را براي مدل انتخاب كنند تا كيفيت كار آن‌ها را ببينيد.
كار عاقلانه اين است كه افراد براي يك دوره‌ي آزمايشي به مدت 1 تا 2 هفته در آرايشگاه مشغول به‌كار شوند و بعد از رضايت صاحب سالن زيبايي استخدام شوند.

آرايشگاه موفق معمولا با تابلو و تبليغات خود به مشتري‌ها اعلام مي‌كند كه چه نوع خدماتي ارائه مي‌دهد.

مكان نامناسب
آرايشگاه خود را در جايي پررفت‌ و آمد افتتاح كنيد نه در جاهاي پرت و خلوت. آرايشگاه موفق معمولا با تابلو و تبليغات خود به مشتري‌ها اعلام مي‌كند كه چه نوع خدماتي ارائه مي‌دهد. نصب تابلو تاثير خيلي مثبتي در جذب مشتري دارد.

مديريت ضعيف
به فكر پيشرفت و توسعه‌ي شغل خود باشيد. وقتي آرايشگاه خود را راه انداختيد، براي حفظ اين حرفه فقط روي استعدادهاي خود تمركز نكنيد. بزرگ‌ترين اشتباه بعد از افتتاح آرايشگاه اين است كه بيشترين تمركز روي سرمايه‌گذاري باشد تا مديريت سالن زيبايي. اگر تمام پرسنلي كه استخدام كرده‌ايد خلاق باشند ولي در تجارت سررشته‌اي نداشته‌ باشند، حتي با اين‌كه مشتريان زيادي خواهيد داشت پيشرفت نخواهيد كرد. بهتر است در ابتداي كار آرايشگاه را با تمام امكانات اجاره كنيد، خيلي ساده تغيير دهيد و هرموردي را ثبت و ضبط كنيد. به‌عنوان مثال برخي از صاحبان آرايشگاه درصدهاي مختلفي به پرسنل مي‌دهند و معتقدند پرسنلي كه مشتري جذب نمي‌كند، بايد درصد كمي دريافت كنند.
شما بايد با دقت زياد آرايشگاه را اداره كنيد. با مشتريان در ارتباط باشيد و نظر آن‌ها را درمورد خدمات پرسنل جويا باشيد و تمام موارد را با كد و دقيق ثبت كنيد تا حق هيچ پرسنلي ضايع نشود.
شهرت و موقعيت خود را فرموش نكنيد. تاكيد تمام صاحبان آرايشگاه كه با آن‌ها صحبت كرديم اين بود كه وقتي مشتري جديد از خدمات آرايشگاه كاملا راضي باشد، قطعا اين موضوع دهان به دهان پيچيده و موجب شهرت بيشتر آرايشگاه شما مي‌شود.

عدم تبليغات در صفحات نيازمندي روزنامه
تبليغات در صفحات نيازمندي روزنامه ضرورت فراواني دارد. طبق نظر يكي از صاحبان آرايشگاه، از طريق تبليغات در صفحات نيازمندي روزنامه حتي اگر مشتري جديدي به آرايشگاه مراجعه نكند، لااقل مشتري‌هاي قديمي كه بدنبال آدرس و شماره تلفن بودند هرزگاهي مراجعه خواهند كرد. حال سوال اين‌جاست كه آيا اندازه‌ي آگهي مهم است يا خير. بسياري از صاحبان آرايشگاه به اهميت اين موضوع واقف نبودند و نمي‌دانستند كه اندازه‌ي آگهي به اندازه جاي اگهي حائز اهميت است.

تبليغات سوپر ماركت و فروشگاه مواد غذايي تاثير چنداني روي كسب و كار آرايشگاه نخواهد داشت.

تبليغات بي‌تاثير
آيا تبليغات كافي براي آرايشگاه خود كرديد؟ بسياري از صاحبان آرايشگاه معتقدند كه اگر آرايشگاه نزديك يك سوپر ماركت باشد، قطعا مشتري زيادي مراجعه خواهند كرد. ولي به‌ ياد داشته باشيد كه تبليغات پشت رسيد فروشگاه مواد غذايي تاثير چنداني روي كسب و كار شما نخواهد داشت.

ناديده گرفتن تاثير تبليغات كامپيوتري
قدرت كامپيوتر را ناديده نگيريد. با داشتن آدرس ايميل و صفحه‌ي اينستاگرام هر مشتري جديد كه به آرايشگاه مراجعه مي‌كند مي‌توان به‌راحتي انواع خدمات را براي او تبليغ كرد. به‌عنوان مثال اگر مشتري براي مانيكور و يا پديكور به سالن زيبايي مراجعه كند، با ارسال ايميل تبليغاتي مي‌توان خدمات‌ ديگر را تبليغ كرد.

اهميت ندادن به پرسنل
براي پرسنل ارزش قائل باشيد. همان‌طور كه از آن‌ها كار زيادي مي‌خواهيد، بايد در نگه‌داشتن آن‌ها نيز تلاش كنيد. به‌محض اين‌كه مشكلي بين پرسنل پيش آمد حتما به آن رسيدگي كنيد.
به موضوع «تميز كردن سالن زيبايي بعد ازساعت كاري» رسيدگي كنيد . پرسنل مسن‌تر احساس مي‌كنند كه نظافت سالن زيبايي وظيفه‌ي آن‌ها نيست و نيروهاي جوان بايد اين‌كار را بكنند.
كارها را براي پرسنل راحت‌تر كنيد. اگر شما از هزينه مي‌كنيد و به‌عنوان مثال اجاره پرداخت مي‌كنيد، هزينه‌ي سنگيني بابت تبليغات و ساير موارد صرف مي‌كنيد در عوض نيروهاي كاري شما از جان و توان خود مايه مي‌گذارند. فراموش نكنيد اگر نيروي كاري شما آرايشگاه را ترك كند، قطعا بسياري ازمشتري‌ها را ازدست خواهيد داد.
سعي كنيد پرسنل را شاد و راضي نگه‌داريد چرا كه اين‌ كار مزاياي زيادي براي شما خواهد داشت.
با استخدام پرسنل با كيفيت، تشويق كارگروهي، تبليغات مختلف و درنظرگرفتن اين شغل به عنوان يك حرفه حتما در اين راه موفق خواهيد شد تاجايي‌كه روزي آرايشگاه شما به‌عنوان يكي از آرايشگاه‌هاي برتر معرفي خواهد شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۱:۳۹ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی