vida
عمومي

ناخن به عنوان عضوي مهجور و در حاشيه مانده از بدن ما، داراي محاسن و فوائد بسيار زيادي مي باشد. اين عضو كراتيني سيستم پوششي بدن كه مانند نمايشگري حساس قابليت تصوير كردن كمي‌ها و كاستي‌هاي بدن ما را نيز دارد به عنوان عضوي بي روح، قابليت تغييرپذيري داشته و با اعمال هنرهاي پر ظرافت، به يكي از وجوه زيبايي بانوان تبديل مي گردد. يكي از اين اعمال هنري پر ظرافت كاشت ناخن مصنوعي مي‌باشد.
دلايل استفاده از كاشت ناخن
كاشت ناخن در كشور ما رواج زيادي پيدا كرده است. كساني كه به كاشت ناخن مبادرت مي ورزند هركدام دلايلي براي انجام اين عمل دارند. نداشتن ناخن و زيباتر شدن ناخن ها، از جمله دليل كاشت ناخن است. اما بيشتر كساني از اين روش استفاده مي‌كنند كه ناخن‌هاي طبيعي مستعدي براي رشد ندارند.

كاشت ناخن چيست
كاشت ناخن

خانم‌ها به دلايل مختلفي كاشت ناخن را انجام مي‌دهند؛ برخي صرفا براي زيبايي و برخي ديگر به دليل مشكلات ناخن‌هايشان، بطور مثال براي پوشاندن ناخن‌هايي كه به گفته خودشان رنگ و روي زيبايي ندارند. استفاده از اين ناخن ها براي افرادي كه ناخن هاي ضعيف و شكننده دارند و همچنين افرادي كه عادت به جويدن ناخن دارند بسيار مناسب است چون مانع آنها مي‌شود. اين ناخن‌هاي مصنوعي در اندازه‌هاي گوناگون و در رنگ‌هاي طبيعي و متنوعي موجود مي‌باشند. براي عمل كاشت ناخن مي‌بايست موارد زيادي را رعايت كرد، ابزار و مواد كاشت ناخن را شناخت و در صورت تصميم براي انجام، اين كار را زير نظر متخصصين اين انجام داد.

موارد كاشت ناخن
موارد كاشت ناخن

بصورت كلي كاشت ناخن تا حد امكان توصيه نمي‌شود مگر در موراد خاص مانند كسانيكه ناخن‌هايشان داراي عيب و مشكلي باشد، يعني ناخن‌هايشان به طور ژنتيك داراي ايرادي باشد كه ظاهر خوبي نداشته باشد. باز هم در چنين مواقعي اينكار به صورت مقطعي و با رعايت تمام نكات ايمني و بعد از امتحان كردن تمام موارد ايمني صورت مي‌پذيرد.

انواع روش كاشت ناخن
ناخن‌هاي مصنوعي را مي‌توان به 3 گروه تقسيم كرد:

ناخن هايي از جنس پلاستيك كه در فروشگاه هاي لوازم آرايش و داروخانه ها عرضه مي شود (ناخن قالبي).
پودرهاي كاشت ناخن كه روي ناخن طبيعي قرار مي گيرد (ناخن پودري).
ژل هاي UV كه در حال حاضر يكي از پرطرفدارترين روش هاي كاشت محسوب مي شود (ناخن ژله اي).
1. كاشت ناخن قالبي
كاشت ناخن قالبي

كاشت ناخن قالبي به نوعي بي كيفيت ترين نوع كاشت ناخن محسوب مي شود. در اين نوع كاشت ناخن، مواد كاشت را بر روي ناخن مصنوعي قرار داده، سپس مواد ضد قارچ را روي ناخن‌هاي طبيعي قرار مي‌دهند و در نهايت ناخن مصنوعي را روي ناخن طبيعي قرار داده و براي مدتي آن‌ را فشار مي‌دهند تا بخوبي به هم بچسبند. از آنجاي كه اين نوع كاشت احتياج به سوهان كشي ندارد بعد از مدت كوتاهي به اصطلاح ناخن هوا مي‌گيرد.

كاشت ناخن قالبي براي چه كساني مناسب نيست؟
كاشت ناخن قالبي به افرادي كه ناخن هاي پراكنده و يك شكل ندارند اصلاً توصيه نمي شود. به دليل قالبي بودن اين نوع كاشت ناخن، بايد تمام ناخن هاي دو دست به يك شكل باشند، در غير اين صورت كاشت ناخن به شكل مرتبي انجام نخواهد شد. به دليل ضخيم بودن اين نوع ناخن، كار از حالت طبيعي خود خارج مي‌شود. كاشت ناخن قالبي را مي توان روي انگشت هاي استاندارد كار كرد. نكته مهم اين است كه احتمال هوا گرفتن كاشت ناخن قالبي بيشتر است‌، ماندگاري كمتري دارد و در مقايسه با روش‌هاي ديگر كاشت ناخن، مواد بيشتر مصرف ميشود.

 

 

2. كاشت ناخن پودري
كاشت ناخن پودري

كاشت ناخن پودري از لحاظ زيبايي و مقاومت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در كاشت ناخن پودري ابتدا ناخن مصنوعي كه همان تيپ است از اوايل ناخن طبيعي مي‌چسبد و به اندازه‌ دلخواه كوتاه مي‌شوند. سپس مواد به ضد قارچ و در نهايت به مواد كاشت آغشته مي‌شوند. بعد از اتمام كار، ناخن ها به سوهان كاري دقيق و فراوان احتياج دارند. به همين دليل اين روش به افراديكه وقت و حوصله اين روش را ندارند توصيه نمي شود زيرا كاشت ناخن پودري بسيار زمان بر است.

3. كاشت ناخن ژله اي
كاشت ناخن ژله اي

مواد ژله‌اي به صورت آماده قابل خريداري است. در كاشت ناخن ژله‌اي بعد از ضد قارچ مواد ژل را روي ناخن ها گذاشته سپس براي تسريع خشك شدن مواد دست در دستگاه UV قرار مي‌دهند. شيوه كاشت ناخن ژله‌اي با كاشت ناخن پودري يكي است و تنها تفاوت در مواد مورد استفاده آنهاست.

معايب و محاسن كاشت ناخن ژله اي
در اين روش كاشت، ناخن طبيعي هيچ آسيبي نمي‌بيند زيرا زمانيكه ناخن رشد مي‌كند و فرد‌ احتياج به ترميم پيدا مي‌كند به اين معني است كه ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضي مواقع كاشت ناخن ژله‌اي براي كساني كه عادت به جويدن ناخن دارند هم پيشنهاد مي‌شود زيرا به دليل بد مزگي مواد و كنده نشدن آن‌ها، اين عادت از سرشان مي افتد. چسب ناخن حساسيت‌زا نيست اما ممكن است برخي به مواد كاشت ناخن حساسيت داشته باشند كه در اين صورت پوست آن ها دچار اگزما شده و بايد هر چه سريع تر ناخن‌هاي مصنوعي خود را بردارند.


4. كاشت ناخن ميكس
كاشت ناخن ميكس

همانطور كه از اسمش معلوم است كاشت ناخن ميكس تركيبي از دو نوع كاشت پودري و ژله اي است. در اين روش بعد از ضد قارچ، كاشت پودري انجام مي‌شود. بعد از سوهان كشي فقط لايه اي از ژل را روي ناخن مي گذارند و آن را داخل دستگاه UV خشك مي‌كنند.

ناخن ميكس محكم، زيبا و نسبت به ساير روش‌هاي كاشت كمي گران‌تر است.

مقايسه انواع روش‌هايكاشت ناخن
مقايسه انواع روش هاي كاشت‌ ناخن

روش كاشت پودري روشي است كه در ۸۰ درصد موارد انجام مي‌شود. همينطور روش كاشت ژله‌اي 15درصد و روش‌هاي كاشت‌ ديگر تنها 5 درصد مخاطب دارند. روش كاشت پودري، به نوعي روش كاشت مادر است و اكثرا با كاشت‌هاي ديگر تركيب مي‌شود و دوام بيشتري دارد. البته دوام هر روش كاشتي به نحوه و نوع اجراي آن نيز بستگي دارد. روش كاشت ژله‌اي ناخن روش كاشت زيبايي است كه در مناطق شرجي دوام بيشتري دارد اما اگر مواد كاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوايي تا يك ماه دوام مي‌آورد.

علت ترك خوردن ناخن كاشته شده
مقايسه انواع روش هاي كاشت‌ ناخن

نتايج روش كاشت ژله‌اي معمولا در مكان‌هاي خشك ترك مي‌خورند.
در روش كاشت پودري اگر كمتر از حد معمول از مواد استفاده شده باشد امكان ترك خوردن وجود دارد.
سوهان‌كشي بيش از حد يكي از عوامل است كه موجب ترك خوردن ناخن‌ها مي‌شود.
ممكن است به مرور زمان مواد مورد استفاده نازك شوند كه اين مورد هم مي‌تواند ناشي از مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده باشد و يا قلموي‌ كار خوب به ليكوييد آغشته نشده كه در نهايت پودر به خوبي خيس شده و جذب صدف شود.
چه افرادي اصلاً نبايد كاشت ناخن انجام دهند؟
يه كساني كه بيماري‌هاي عفوني و يا قارچي دارند توصيه مي‌شود تا كاشت ناخن را انجام ندهند زيرا با اين كار باعث ميشوند تا پيشرفت بيماريشان از چشم دور بماند.

نكات ايمني بعد از كاشت ناخن
نكات ايمني بعد از كاشت ناخن

با اجسام آلوده تماس نداشته باشيد
مراقبت كنيد تا به ناخن‌هاي‌تان ضربه‌اي وارد نشود
در كارهاي روزمره هنگام استفاده از مواد شوينده و آب تا حد امكان از دستكش استفاده كنيد
از كار با مواد شيميايي و حلال بدون دستكش خودداري كنيد
حضور در آب استخر و حوضچه‌هاي عمومي مي‌تواند باعث تشديد امكان بروز بيماري‌هاي قارچي در ناحيه ناخن‌هاي كاشته شده شود.
آلرژي و حساسيت
حساسيت و آلرژي به كاشت ناخن

هيچ تفاوتي در نوع كاشت وجود ندارد تنها ممكن است اندازه حساسيت‌ها به مواد در افراد متفاوت باشد كه در اين‌ صورت آن مواردي كه كمتر حساسيت‌ زاست ارجحيت دارند.

خطرات كاشت ناخن پا
كاشت ناخن پا

از نگاه كلي تفاوت خاصي وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ي پا به دليل اينكه در بيشتر روز در يك فضاي بسته هستند، آسيب‌پذيرترند. رعايت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است و به همين دليل كاشت ناخن در پا مي‌تواند خطرناك‌تر باشد.

پيشگيري
كاشت ناخن پا

راه‌هاي درمان بستگي به نوع آسيبي دارد كه به ناخن‌ها وارد مي‌شود. اگر ناخن‌ها عفونت كنند با آنتي‌بيوتيك‌ها و موارد لازم درمان صورت مي‌گيرد. اگر جرم به وجود بيايد، بايد جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن از سطح هم درمان به اين‌ صورت است كه ناخن بايد از جا در آورده شود. اگر در مراحل اوليه، درمان صورت گيرد ناخن مجدد رشد خواهد كرد اما اگر زمان زيادي گذشته باشد زير ناخن پوسته‌هايي تشكيل مي‌شود كه ديگر مانع از چسبيده شدن ناخن به پوست مي‌شود. اما شرط عقل اين است كه قبل از بروز مشكل به فكر پيشگيري باشيد.

عوارض كاشت ناخن
معايب و محاسن كاشت

افزايش جذب مواد شيميايي با نازك شدن لايه سطحي روي ناخن
براي قرار دادن ناخن مصنوعي با انجام كاشت بايد روي ناخن طبيعي را با سوهان هاي برقي خاص صاف و ريز كنند. اين كار سبب نازك شدن لايه سطحي ناخن و ضعيف و آسيب پذير شدن آن مي شود. در اين شرايط زماني كه مواد شيميايي ناخن مصنوعي روي سطح نازك ناخن قرار مي گيرد، احتمال جذب اين مواد سمي از روي سطح ناخن و پوست بالا مي رود.

افزايش احتمال جدا شدن ناخن از بستر
كاشت ناخن در شرايطي كه به ويژه فرد سعي مي كند از ناخن بلند خود استفاده هاي نادرستي مانند باز كردن در قوطي و... داشته باشد، مي تواند مشكل ساز شود و زمينه را براي جدا شدن لايه سطحي ناخن از بستر فراهم كند. هرچه ناخن كاشته شده بلندتر باشد، احتمال بلندشدن ناخن از يستر بيشتر مي شود.

مسموميت و افزايش احتمال ابتلا به سرطان ريه
شايد اين موضوع باوركردني نباشد، اما تحقيقات علمي ثابت كرده گازهاي سمي موادي كه براي كاشت ناخن استفاده مي شود مي تواند سبب مسموميت آرايشگر و حتي مشتري شود. اين نوع از مسموميت علائم شبيه مسموميت الكلي دارد كه در موارد شديد با علايمي از جمله بروز اختلالات رواني، خوني، كبدي، قلبي- عروقي و تنفسي همراه است. مواجهه طولاني مدت آرايشگران با اين بخارهاي سمي مي تواند زمينه ساز آسم و حتي سرطان ريه باشد.

افزايش احتمال ابتلا به اگزما
استفاده از محصولات كاشت ناخن و چسب هاي ناخن هاي مصنوعي مي تواند زمينه ساز بروز اگزماي تماسي باشد. اين نوع اگزما ممكن است در بيشتر موارد نوك انگشتان يا هر ناحيه ديگري كه با ناخن مصنوعي در تماس باشد، مثل چشم ها و لب ها را درگير كند. معمولا اگزماي تماسي ناشي از اين تركيبات 48 تا 96 ساعت بعد از كاشت ناخن با علائمي مانند سرخي پوست و ضايعات خارش دارد و تاول بروز مي كند. البته لاك ناخن هم مي تواند مسبب اين قضيه باشد و بايد به اين موضوع توجه كرد.

قارچ ناخن بعد از كاشت
در برخي خانم ها به دنبال كاشت، ناخن زرد، قهوه اي و بعد سبز مي شود. دليل اين مساله رشد و تكثير قارچ هاي ميكروسكوپي است كه از كراتين تغذيه مي كنند. كراتين بخش سخت ناخن است، اما به دنبال كاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب كراتين نازك و ضعيف مي شود و مقاومت خود را در برابر قارچ ها از دست مي دهد. عفونت قارچي ناخن به شدت واگيردار است و از يك نقطه از بدن به سرعت منتقل مي شود و مي تواند پوست مو را هم درگير كند. حتي اين احتمال وجود دارد كه اين عفونت اطرافيان فرد را هم درگير كند. حتي اين احتمال وجود دارد كه اين عفونت اطرافيان فرد را هم درگير كند. درمان عفونت قارچي سخت و طولاني مدت است. درمان ها شامل چند بخش است و حدود 18 ماه طول مي كشد.

افزايش احتمال عفونت باكتريايي
عفونت باكتريايي هم مي تواند زير ناخن مصنوعي رشد كند. رنگ اين نوع عفونت سبز است و زير ناخن هاي طبيعي بلند هم ممكن بروز كند، اما با نفوذ آب داخل ناخن مصنوعي احتمال آن بالاتر مي رود.

آيا مواد كاشت ناخن سرطان زاست؟
چندي پيش دو نمونه سرطان پوست در انگليس گزارش شد كه دقيقا مرتبط با كاشت ناخن بود. متخصصان دليل اين موضوع را استفاده از اشعه UV براي سفت كردن پودر ژلي روي ناخن اعلام كردند.

يكي از مبتلايان كه در سلامت كامل به سر مي برده، به دنبال 8 جلسه ترميم كاشت ناخن در طول يك سال و نفر دوم كه 7 سال بزرگ تر است، بعد از 360 جلسه مبتلا شده است. گرچه متخصصان سرطان شناسي هنوز هم نمي توانند قطعا ارتباطي بين كاشت ناخن و سرطان اعلام كنند، ولي توصيه مي كنند تمام كساني كه كاشت ناخن انجام مي دهند، مرتب زير نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشكوك آن را بررسي كنند.

يك عارضه نادر؛ خطر مرگ!
از جمله عوارض نادر كاشت ناخن مرگ است كه آن هم به دنبال شدت يافتن عفونت باكتريايي رخ مي دهد.

ناخن مصنوعي زيبايي مي آورد؟
هدف بيشتر خانم هايي كه كاشت ناخن انجام مي دهند، زيباتر شدن دستانشان است، اما واقعيت اين است كه به دنبال كاشت ناخن سطح ناخن به تدريج نازك مي شود و به محض برداشتن ناخن مصنوعي گاهي ناخن به قدري آسيب ديده كه حداقل 4 ماه طول مي كشد تا به حالت طبيعي برگردد. برخي خانم ها تحمل گذر اين زمان را ندارند و ناخن هايشان در مقايسه با قبل بدتر شده بنابراين دوباره چرخه معيوب كاشت ناخن را انجام مي دهند؛ كاري كه به شدت مي تواند به سلامت عمومي فرد لطمه بزند.

اگر با وجود تمام مشكلاتي كه ذكر شد همچنان مايل هستيد كاشت ناخن انجام دهيد حتما براي اين كار به آرايشگاه و افراد مجرب مراجعه كنيد و به اين موضوع توجه داشته باشيد كه ناخن كار حتما از مايع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده كند.

كاشت ناخن از نظر شرعي
كاشت ناخن از نظر شرعي

كاشت ناخن در كشور رواج پيدا كرده است. كساني كه به اين كار مبادرت مي ورزند هركدام دلايلي براي انجام اين عمل دارند. نداشتن ناخن و زيباتر شدن آن، از جمله اين دلايل است.

نظر مراجع درباره كاشت ناخن مصنوعي
براي عده اي از بانوان كه در كاشتن ناخن ترديد دارند، سوالاتي نظير صحيح بودن غسل و وضو و هم چنين صحت انجام اين عمل از نظر فقهي وجود دارد. در زير، نظر 5 تن از مراجع عظام تقليد در اين باره را بخوانيد.

آيت الله خامنه اي
سوال:

1- كاشت ناخن مصنوعى براى بانوان چه حكمى دارد؟

2-اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، براى وضو و غسلش چه بايد بكند؟

پاسخ:

1- كاشت ناخن فى نفسه اشكال ندارد و با فرض صدق زينت، بايد از نامحرم پوشانده شود.

2- در صورت كاشت ناخن، براى وضو و غسل بايد مانع ـ ولو با صرف هزينه ممكن ـ برطرف گردد و چنانچه مي‌داند امكان برطرف‌كردن آن نيست و يا رفع آن با مشقّت غير قابل تحمّل همراه بوده و يا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز بايد وضو يا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به اين كار كند و وضو و غسل‌هاى بعدى را بايد به‌صورت جبيره انجام دهد(يعنى با دست مرطوب مانع را مسح نمايد)؛ اما در صورتى كه امكان برطرف كردن آن ـ ولو در روز‌هاي بعد ـ باشد و برطرف نكند، وضو و غسل جبيره باطل خواهد بود.

آيت الله مكارم شيرازي
سوال:

لطفا بفرماييد كاشت ناخن توسط بانوان چه حكمي دارد و آيا ميتوان با اين نوع ناخن وضو گرفت و غسل كرد و نماز خواند ؟

پاسخ:

در صورتي كه ضرورتي براي اين كار نباشد آن را ترك كنند، و چنانچه ضرورتي وجود داشته باشد و امكان جداسازي ناخن هاي مصنوعي به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبيره اي مي گيرند.

آيت الله صافي گلپايگاني
سوال:

كاشتن ناخن براي زنان چه حكمي دارد؟
پاسخ:

كاشتن ناخن به صورتي كه براي وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشكال دارد ولي چنانچه شخصي مرتكب اين عمل شده باشد، در صورت امكان، ناخن مصنوعي را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امكان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبيره انجام شود و احتياطاً تيمّم هم كند.

آيت الله سيستاني
سوال:

برخي خانمها ناخنهايشان را به قصد آرايش از حد طبيعي بلندتر مي كنند و چون گاهي اوقات آنها مي شكنند طبيبان روكشي تجويز مي كنند كه تا پاسي از روز روي ناخنها مي ماند و با علم به اين كه آن روكش و يا لاك و "مانكور" مانع از رسيدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخنهاست آيا استفاده خانمها از چنان روكش، لاك و يا مانكور جايز است و وضو و غسل با آن چطور است؟

پاسخ:

غسل و وضو با چنان چيزي كه مانع از وصول آب مي شود صحيح نيست و ناگزير بايد آنها را براي انجام غسل و وضوي صحيح زايل و پاك كرد و قصد آرايش، مجوّز چنان كاري نمي شود.

آيت الله بهجت
سوال:

1- حكم شرعى كاشتن ناخن مصنوعى را بيان فرماييد.

2- در هر حال اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، وظيفه اش در وضو و غسل چيست؟

پاسخ:

1- شخصى كه اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بكارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل اين كاشتن جايز نيست، چون اضطرار ندارد.

2- در وضو و غسل اشكال پيدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضايع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتياط است؛ ولى اگر اين كار را كرد و هنگام وضو يا غسل امكان بيرون آوردنِ آن نبود، بايد در مسح و غسل عمل به جبيره كند.

برداشتن ناخن كاشته شده
برداشتن ناخن كاشته شده

گاهي اوقات از مدل كاشت ناخن خود راضي نبوده و يا به طور كل از كاشتن ناخن پشيمان شده‌ايم.

پاك كردن كاشت ناخن
اين روزها داشتن ناخن هاي بلند و لاك زده، به يكي از سرگرمي هاي بانوان تبديل شده است و آن ها سعي مي كنند با كاشت ناخن، مانيكور كردن و لاك هاي فانتزي، به ناخن هاي زيبا و خواستني برسند.

گاهي شاهد آن هستيم كه استفاده طولاني مدت از ناخن مصنوعي مي تواند براي افراد مشكل ساز شود و بقايايي از اين مواد (ناخن مصنوعي) در داخل ناخن طبيعي نفوذ كرده و با تغيير رنگ ناخن، خود را نشان دهند كه در جريان آن، اين عارضه براي بستر و چين هاي اطراف ناخن نيز حادثه شده و آن ها را متورم، زخمي، قرمز و خارش دار مي كند به نحوي كه ناخن از بسترش جدا شده و محيطي مستعد عفونت هاي مزمن با نام "پارانيكيا" ايجاد مي كند كه بسيار دردناك و مزمن است.

اگر از ناخنهاي كاشته تان خسته شده ايد نگران نباشيد چرا كه شايد فكر كنيد تا ابد بايد با همين ناخنها كنار بياييد اما اينطور نيست. به شما ياد خواهيم داد چطور كاشت ناخنتان را از بين ببريد.

1. مواد لازم : ساده ترين و در دسترس ترين ماده براي برداشتن كاشت ناخن استون 100 درصد است. اما مواد ديگري هم براي اين كار در بازار موجود است. علاوه بر استون به سوهان ناخن و بافر و پوليش نيز احتياج داريم.

2. ابتدا در ظرف مانيكور يا هر ظرف ديگري كه بتوانيد دستتان را در آن قرار دهيد مقداري استون بريزيد. دستتان را طوريكه تمام ناخنهايتان در ظرف قرار گيرد، داخل ظرف بكنيد و 6 تا 7 دقيقه نگه داريد.
سپس دستتان را بيرون آورده و با كلينكس روي ناخنتان را تميز كنيد و دوباره دستتان را درون استون قرار دهيد.
اين كار را تا چندين مرحله انجام دهيد تا زمانيكه بيشتر مواد كاشت از روي ناخنتان پاك شود.

3. زمانيكه يك لايه نازك از مواد روي ناخن باقي ماند با استفاده از سوهان بقيه مواد را هم از بين ببريد و با بافر سطح ناخنتان را بكشيد و با پوليش ناخن را برق بياندازيد.

فراموش نكنيد در پايان از تقويت كننده براي ناخنهايتان استفاده كنيد.

منبع:jameesalamat.com

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۷:۵۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی