vida
عمومي
 
 

كاربرد و موارد استفاده از چاپ سنگ

چاپ روي سنگ كاربردهاي متفاوتي در زمينه‌هاي گوناگون دارد براي مثال كاربرد آن در دكوراسيون داخلي براي بخش‌هايي مانند لابي هتل‌ها، دفاتر تجاري، سالن‌ها، رستوران‌ها و… امكان‌پذير است. علاوه‌بر دكوراسيون داخلي براي نماهاي بيروني در محيط باز مانند نماي ساختماني هم مي‌توان از اين نوع چاپ بهره برد. از موارد چاپ سنگ در مقياس بزرگ‌تر، استفاده براي سنگ سالن‌ها، لابي‌ها، ديوار سونا، استخر، ديوارهاي سراميكي، تابلوهاي سنگي و كف‌پوش‌ها است كه نمايي متفاوت و جذاب را در محل كار و زندگي شما ايجاد مي‌كند. از ديگر مواردي مي‌توان به چاپ تصوير و عكس روي سنگ براي هديه و تزئين، چاپ نوشته‌هاي ماندگار روي سنگ، سنگ مزار براي يادبود عزيزان درگذشته، چاپ لوح يادبود، تقديرنامه‌هاي سازماني جهت تقدير از افراد و… اشاره كرد. امكان چاپِ رويِ سنگ به سنگ‌ها طرح و رنگ متفاوتي مي‌بخشد كه آن‌ها را براي هر نوع استفاده‌اي آماده كرده و تنوع استفاده از آن‌ها تنها به موارد گفته شده ختم نمي‌شود. به عنوان مثال آخر در اين بخش به اين نكته هم خوب است اشاره كنيم كه با چاپ طرح‌هاي متنوع روي سنگ و استفاده از آن‌ها به عنوان ديوارپوش منزل، مي‌توان خيلي راحت فضاها و بخش‌هاي مختلف خانه را از هم تفكيك كرد.  

چاپ بر روي سنگ در مجتمع هنر نوين

در مجتمع چاپ ديجيتال هنر نوين از تركيب رنگ‌هايي استفاده مي‌شود كه ماندگاري بسيار بالايي دارند و  با شستشوي عادي با شوينده‌هاي معمولي يا حتي استفاده از حلال‌هاي معمولي مانند تينر، پاك نمي‌شوند. به همين دليل هم مي‌توان از آن در فضاهاي بيروني ساختماني بهره برد. آن هم بدون كوچك‌ترين تغييري در رنگ و كيفيت چاپ تصاوير.

چاپ-روي-شيشه-چاپ-عكس-شخصي تاريخچه چاپ روي شيشه

از چندين قرن پيش در شهر ونيز كارگاه‌هاي توليد و رنگ آميزي شيشه وجود داشت كه به همين علت در آن دوران بزرگترين مركز چاپ روي شيشه محسوب مي‌شد. در كشور ايران نيز خصوصا در دوران صفويه شيشه‌هاي رنگي و منقش جزء اصلي معماري محسوب مي‌شد. در شهرهايي نظير اصفهان، يزد، شيراز و… با نگاهي به بناهاي تاريخي به جا مانده به شيشه‌هاي تزئيني بر مي‌خوريم كه نشان از قدمت چندين ساله اين محصول در كشور ايران است. البته جالب توجه است شيشه و آينه تزئين شده از ونيز به ايران آمده و در زمان دولت شاه عباس كشتي‌هاي حامل آن‌ها به سواحل جنوبي ايران وارد شده است. علاقه مردم ايران به شيشه‌هايي با نقش و نگارهاي زيبا و رنگ‌هاي متنوع باعث شد تا استفاده از اين محصول در تركيب معماري و دكوراسيون اصيل ايراني جايگاه خود را حفظ كند.

چگونگي چاپ روي شيشه

همان‌طور كه مستحضر هستيد ،شيشه سطح صاف، صيقلي و غير قابل جذبي دارد؛ از همين رو بايد از روش‌هاي نوين براي چاپ، برروي آن استفاده كرد. فناوري چاپ ديجيتال شرايطي را فراهم كرده تا چاپ متناسب با خاصيت نفوذ ناپذيري شيشه سازگار باشد. در اين راستا اغلب از دستگاه‌هاي فلت بد يو وي بهره مي‌گيرند. پيشرفت تكنولوژي در صنعت چاپ، اين امكان را فراهم كرده تا بدون نياز به چسباندن استيكر بتوان هر تصويري را بدون محدوديت رنگي بر روي شيشه چاپ كرد. به عبارت ديگر چاپِ مستقيم روي شيشه،انجام مي‌شود و نقش و نگارها توسط دستگاه‌هاي پيشرفته با روش‌هاي نوين بر،روي شيشه‌هاي كوچك و بزرگ با قابليت ماندگاري بالا منقش مي‌شوند.

ويژگي‌هاي جوهر چاپ روي شيشه

به منظور چاپ روي شيشه از جوهرهاي مخصوصي استفاده مي‌كنند كه چسبندگي بالايي داشته باشند، تا روي شيشه به خوبي تثبيت شوند. براي افزايش چسبندگي جوهر معمولا پيش از چاپ، شيشه را كاملا تميز مي‌كنند. اين كار كمك مي‌كند تا چسبندگي جوهر در حين چاپ بهبود يابد. جوهري كه در اين فناوري استفاده مي‌كنند فورا پس از پاشش قطره‌اي خشك مي‌شود. خشك شدن سريع باعث جلوگيري از روان شدن رنگ و به هم خوردن طرح مي‌شود. البته لازم به ذكر است خشك شدن كامل طرح چاپي با تابش نوري كه حاوي اشعه UV باشد، انجام مي‌گيرد. هر چه كيفيت جوهر بيشتر باشد براي چاپ چند لايه و رنگين ايده‌آل‌تر است. كيفيت جوهر تاثير به سزايي در تثبيت رنگ و ماندگاري طرح روي شيشه، دارد. چنان‌چه از جوهر مرغوب در اين محصول استفاده شود، در شرايط آب و هوايي مختلف آسيبي نمي‌بيند و حتي نور خورشيد نيز تاثيري در كدر شدن و يا رنگ پريدگي آن نخواهد گذاشت.

آيا مي‌توان از چاپ روي شيشه در محيط‌هاي مرطوب استفاده كرد؟

گفتني است جوهر مرغوب قابليت شستشو را نيز به طرح روي شيشه مي‌بخشد و اين امر براي افرادي كه به منظور پوشش شيشه‌هاي در معرض آلودگي از اين فناوري استفاده مي‌كنند، بسيار كاربردي است. امروزه براي چاپ روي شيشه با توجه به چاپ ديجيتال محدوديتي وجود ندارد و با بهره‌گيري از تكنولوژي مي‌توان حتي اين محصول را با كيفيتي انجام داد كه در برابر رطوبت نيز ايمن باشد؛ از اين رو براي محيط‌هاي نمناك از سيستم يو وي جت استفاده مي‌كنند. در اين روش چاپ، از رنگ‌هاي بدون حلال نيز كمك مي‌گيرند كه باعث مي‌شود، در مجاورت با آب مقاوم باشد.

كاربرد چاپ روي شيشه

از محصولات اين فناوري براي تزئين و يا اهداف ديگري نظير تبليغات استفاده مي‌شود. برخي از مهم‌ترين كاربردهاي آن عبارتند از: شيشه‌هاي پارتيشن در دفاتر و ادارات انواع درب‌هاي ورودي، كشويي، تلسكوپي، يك يا چند لت از جنس شيشه تابلوهاي نفيس شامل تصاوير آتليه‌اي آب نماهاي مختلف در ويترين‌ها و يا داخل آكواريوم‌ها و استخرها و…   آشنايي چاپ روي سراميك: از زمان‌هاي گذشته و ديرباز استفاده از كاشي و سراميك مخصوصا در معماري ايراني، رواج داشته و از ارزش بسياري برخوردار بوده است. سراميك و كاشي امروزه هم همچنان نقش خود را در معماري و زيباسازي دكوراسيون داخلي و خارجي حفظ كرده است. با پيشرفت تكنولوژي امكان چاپ انواع طرح‌ها با رنگ‌هاي مختلف روي كاشي‌ها و سراميك به وجود آمده است كه باعث شده استفاده از سراميك‌ها تنوع و جذابيت زيادي به دكوراسيون اضافه كند. اين جذابيت باعث شده تا علاوه‌بر دكوراسيون براي امور تبليغاتي هم از سراميك و چاپ طرح روي آن استفاده شود. امروزه از چاپ مستقيم روي كاشي و سراميك براي توليد انواع تابلو كاشي، تابلو كاشي پازلي، لوح تقدير و تنديس استفاده مي‌شود. چاپ روي سراميك يكي ديگر از انواع چاپ روي اجسام سخت است كه با استفاده از دستگاه فلت بد يو وي انجام مي‌شود و جايگاه خاصي در صنعت دكوراسيون و تبليغات دارد.   در اين نوع چاپ، جوهر مستقيما روي كاشي و سراميك اعمال مي‌شود و با تابش نور يووي خشك شدن جوهر اتفاق مي‌افتد. با اين روش رنگ جوهر ثابت شده و اين ثبات رنگ حتي در زمان چاپ چند لايه هم حفظ مي‌شود. با اين ثبات رنگ جوهر، امكان چاپ برجسته روي سراميك هم فراهم مي‌شود.

 

كاربرد چاپ روي سراميك

چاپ روي سِراميك كاربردهاي بسياري دارد و از آن مي‌توان كاملا هوشمندانه براي انجام تبليغ هم استفاده كرد. نصب سراميك در اماكني كه نصب هيچگونه تابلويي امكان‌پذير نيست مانند حمام‌، استخر‌ها، سونا، جكوزي، اتاق انتظار، فضاي بيروني ساختمان و موارد مشابه اتفاق مي‌افتد كه اين از مزاياي جنس سراميك است. براي تبليغ در اين مكان‌ها مي‌توان از اين چاپ استفاده كرد. از چاپ سراميك مي‌توان براي خلق آثاري تزئيني استفاده كرد. براي مثال مي‌توان با چاپ تصوير روي سراميك آن را به عنوان يك قاب تصويري متفاوت عرضه كرد و يا با چاپ يك عكس روي چند كاشي از آن پازلي زيبا، درخشنده و با استحكام ايجاد كرد. از ديگر استفاده‌هاي اين نوع چاپ مي‌توان به خلق لوح تقدير اشاره كرد. اين جنس از لوح‌هاي تقدير كيفيت بسيار بالايي داشته و از ماندگاري طولاني و جذابيت بيشتري نسبت به لوح‌ تقديرهاي كاغذي برخوردارند. از چاپ روي سِراميك و كاشي براي ايجاد كاشي فانتزي مگنت‌دار هم مي‌توان بهره برد. كاشي‌هايي با ابعاد كوچك مانند سايز ۵×۵، كه از اين اندازه‌ي كاشي مي‌توان براي چاپ طرح‌هاي فانتزي يا چاپ تصاوير به صورت پازلي براي تبليغاتي ماندگار استفاده كرد. اين نوع تبليغ قيمت بسيار مناسبي دارد و علاوه‌بر جذابيت ماندگار هم است.
چاپ-روي-شيشه-در-آشپزخانه-بين-دو-كابينت   از ديگر مواردي كه از چاپ روي سراميك استفاده مي‌شود: در پروژه‌هاي زيباسازي شهري قابل استفاده در استخر، سونا، جكوزي و حمام استفاده براي تابلو در فضاي بيروني ساختمان يا مغازه جهت زيباسازي فضاي بيروني ساختمان‌ها استفاده در پارك‌ها و مراكز تفريحي براي ثبت اطلاعات ساخت و… از ديگر مزاياي چاپ روي سراميك مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: امكان چاپ هر عكس و تصوير بدون هيچ محدوديتي در طرح و رنگ بر خلاف كاشي‌هاي سنتي و سراميك‌هاي صنعتي مقاومت بسيار بالاي رنگ‌ها و عدم تغيير رنگ و طرح به مرور زمان و عوامل محيطي ظاهر زيبا و درخشنده امكان چاپ در ابعاد دلخواه و بدون محدوديت حتي در ابعاد بسيار بزرگ قابل استفاده در مناطق مختلف كشور با درجه دمائي متفاوت شامل سرد، گرم، بياباني، مرطوب و…

چاپ روي سِراميك با دستگاه فلت بد يو وي

روش‌هاي مختلفي براي زيباسازي نماي ساختمان‌ها و چاپ روي كاشي و سِراميك وجود دارد كه بهترين روش مطمئنا روشي است كه سطحي با رنگ ثابت به مخاطب ارائه دهد. انواع روش‌هاي اين چاپ شامل روش‌هايي مانند روش چاپ فلت، روتوكالر و روش ديجيتال است. يكي از روش‌هايي كه براي چاپ روي كاشي و سِراميك استفاده مي‌شود و از مناسب‌ترين روش‌ها است، روش چاپ يو وي UV يا استفاده از اشعه‌ي فرابنفش است. با استفاده از اين روش محدوديتي در ابعاد چاپ نخواهد داشت، طوري كه امكان چاپ روي سطوح بيشتر از يك متر مربع هم ميسر خواهد شد آن هم بدون محدوديت در رنگ و طرح به صورت يك تكه. يكي ديگر از مزايا و ويژگي‌هاي چاپ يو وي روي سطوح مختلف مخصوصا كاشي و سِراميك امكان چاپ طرح به صورت برجسته است كه زيبايي خاصي به طرح اجرا شده مي‌بخشد.
 

خصوصيات چاپ روي سراميك در مجتمع هنر نوين

مجتمع چاپ هنر نوين با سال‌ها تجربه و سابقه‌ي همكاري با برندهاي مطرح كشور، افتخار دارد به ارائه‌ي خدمات چاپ روي كاشي و سِراميك با بالاترين كيفيت و در كوتاه‌ترين زمان ممكن بپردازد. خدمات چاپ روي سِراميك در اين مركز با مشخصات زير انجام مي‌شود: – استفاده از دستگاه چاپ فلت بد يو وي (flatbed uv printer) – چاپ سراميك تا ضخامت 10 سانتي‌متر – انجام چاپ تصوير با وضوح كيفيت 1440 dpi – انجام چاپ سراميك تا ابعاد 254 در 122 سانتي‌متر – چاپ 8 رنگ مختلف روي سِراميك(6 رنگ + وارنيش و سفيد) – قابليت چاپ موضعي رنگ سفيد و وارنيش روي سِراميك

مزاياي چاپ روي سراميك

استفاده از بهترين دستگاه و جوهري كه براي چاپ سراميك از آن استفاده مي‌شود باعث ماندگاري بالاي رنگ و جوهر روي سراميك مي‌شود. اين ثبات رنگ در اثر شستشو هم ازبين نمي‌روي و مي‌توان گفت چاپ روي سِراميك قابليت شستشو هم دارد. در چاپ مستقيم، جوهر به صورت كامل روي جسم تثبيت مي‌شود و با اين روش حتي با حلال‎‌هاي معمولي و تينري هم رنگ و جوهر چاپ شده، پاك نخواهند شد. اين ثبات رنگ باعث شده از اين چاپ بتوان در موارد زيادي استفاده كرد از جمله براي استفاده در محيط‌هاي بيروني ساختمان‌ها.

مجتمع چاپ هنر نوين

مجتمع چاپ هنر نوين، سابقه‌اي بيشتر از 10 سال در اين صنعت دارد و از چاپ‌خانه‌اي مجهز به دستگاه‌هاي پيشرفته‌ي چاپ، با كادري مجرب، متعهد و كارآزموده برخوردار است. اين مركز با سابقه‌ي همكاري با برندهاي معتبر و مطرح كشور افتخار دارد همكاري با ادارات، موسسات، شركت‌ها و مراكز را براي انجام چاپ روي سِراميك در طرح‌هاي مختلف بپذيرد و سفارشات را در سريع‌ترين زمان ممكن و با بالاترين كيفيت براي شما انجام ‌دهد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۵۲:۴۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی