vida
عمومي

با اين وجود امروزه مي دانيم در صورتي كه لوله هاي گالوانيزه در معرض آب و رطوبت قرار بگيرند، دچار زنگ زدگي و فرسايش داخلي خواهند شد. ‌روكش رويي كه در اين لوله ها وجود دارد، باعث طولاني تر شدن عمر اين لوله ها مي شود ولي مقدار كمي سرب و مواد ديگر كه به طور طبيعي در روي قرار دارد، به آن اضافه مي‌شود كه ممكن است براي انسان‌ها خطرناك باشد.

براي اينكه جلوي اكسيد و خوردگي برخي از فلزات گرفته شود، بر روي آن ها عمل گالوانيزاسيون صورت مي گيرد. در اين روش بر روي فلزات، لايه اي از فلز روي را قرار مي دهند. البته گفتني است كه اين لايه، فقط روي نيست و فلزات ديگري از جمله تركيبات آهن در آن وجود دارد. اين فلزات و تركيب آنها در صنعت فولاد و آهن، در مقايسه با ديگر صنايع داراي كاربرد بيشتري مي باشند.

انواع لوله گالوانيزه
انواع لوله گالوانيزه ، انواع لوله هاي گالوانيزه در وب سايت لوله برق ، قابل خريداري هستند. در اين بخش انواع لوله هاي گالوانيزه را بررسي خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

لوله گالوانيزه آب
لوله گالوانيزه آب يكي از انواع لوله هاي گالوانيزه مي باشد كه داراي جنسي از ورق نورد گرم و به طور درزدار يا درز جوش مي باشد. اين لوله ها داراي كاربردهاي زيادي هستند كه از جمله كاربرد اصلي لوله هاي گالوانيزه آب، آبرساني مي باشد. ولي اين لوله ها به صورت عمومي با همان نام لوله آب معروف هستند و نه فقط جهت انتقال آب، بلكه از اين لوله ها مي‌توان به عنوان پايه‌هاي فنس براي حصار كشي نيز استفاده كرد.

از لوله هاي گالوانيزه آب به شكل گالوانيزه گرم و آبكاري شده استفاده مي‌شود. از اين رو قيمت اين لوله ها در مقايسه با ديگر لوله هاي گالوانيزه بسيار بيشتر بوده و مي توان آنها را به صورت روكار و توكار استفاده كرد.

انواع لوله هاي گالوانيزه

لوله گالوانيزه كمان گلخانه
لوله گالوانيزه كمان گلخانه ، از ديگر لوله هاي پر مصرف گالوانيزه مي باشد كه در ساخت سازه گلخانه اي به ويژه گلخانه هاي كشاورزي و صنعتي از آن استفاده مي شود. اين لوله ها داراي ضخامتي حدود ۲ ،۲٫۵ و ۳ ميلي متر بوده واز لوله هاي ۲٫۵ ميليمتري در سازه سقف و از لوله هاي ۲.۸ ميليمتري و ۳ ميلي متر جهت استفاده در ستون هاي سازه به كار برده مي شوند.

لوله گالوانيزه برق
لوله گالوانيزه برق ، يكي ديگر از انواع لوله هاي گالوانيزه مي باشد كه در متراژ و ضخامت هاي مختلفي توليد آن صورت مي‌گيرد. لوله گالوانيزه برق داراي محبوبيت بسيار زيادي است و پوشش دهي آن به بهترين نحو و به صورت روكش گالوانيزه صورت مي‌گيرد. اين لوله ها داراي مصارف مختلف و متنوعي هستند و براي سازه هاي فلزي در صنعت گاز، در تصفيه خانه‌ها، نيروگاه‌هاي برق، آب، نفت و پتروشيمي، كابل هاي برق صنايع كشاورزي و آبرساني از آن ها استفلده مي شود.

لوله گالوانيزه گلخانه
لوله گالوانيزه گلخانه ، نيز يكي ديگر از انواع لوله هاي گالوانيزه است. اين نوع از لوله ها داراي سايز ها و متراژ هاي مختلفي براي ساخت گلخانه هستند. از اين رو نياز است كه توليدكنندگان لوله گلخانه ، اين محصولات را در سايز هاي مختلف و متراژ ۶ متر توليد كرده و به بازار عرضه كنند.

لوله گالوانيزه پايه فنس
لوله گالوانيزه پايه فنس ، به شكل تك شاخ يا جفت شاخ ساخته مي‌شود و روي هر شاخه آن ۳ سوراخ ۶ ميليمتري براي نصب سيم خاردار وجود دارد. در پايين اين پايه ها يك صفحه به يس پليت به ضخامت ۲ ميليمتر براي قرار گرفتن در بتن جهت محكم شدن واقع شده است. روي سر هر پايه لوله پايه فنس ، با استفاده از فلزي جوش خورده، مسدود شده است تا از اين طريق از خوردگي و ورود آب جلوگيري شود. لوله هاي پايه فنس، داراي تنوع زياد در رنگ بندي هستند.

لوله گالوانيزه حصاري
لوله گالوانيزه حصاري ، از مفتول هايي توليد مي شود كه از جنس گالوانيزه گرم و يا فولاد ضدزنگ باشند و در آن ها روزنه هايي وجود داشته باشد. يك لوله حصاري باكيفيت معمولاً مي‌تواند به عنوان يك محافظ خوب، داراي استحكام طولاني و مقاومت بالايي باشد و براي نصب آسان و ايجاد امنيت بالاتر به كار برده شود.

در تعريف لوله گالوانيزه بايد گفت اين لوله ها با استفاده از فلز روي مذاب پوشش داده مي شوند و جنس آن ها از آهن سفيده نورد مي باشد كه در آن با استفاده از دستگاه هاي درز جوش به يكديگر جوش داده خواهد شد و پس از آن لوله را در فلز روي مذاب جوش مي‌كنند كه به دو صورت سبك و متوسط توليد آن انجام مي‌شود.

كاربرد لوله هاي گالوانيزه
كاربرد لوله هاي گالوانيزه ، لوله هاي گالوانيزه داراي كاربردهاي زيادي هستند كه از جمله مهم‌ترين كاربردهاي آن ها مي‌توان به تخليه فاضلاب لوازم بهداشتي كوچك اشاره كرد. اما اصلي ترين استفاده آنها براي انتقال آب، گاز و يا گلخانه ها خواهد بود.

 

كاربرد هاي لوله هاي گالوانيزه
شما با خواندن اين مقاله ،كاربرد هاي لوله هاي گالوانيزه را خواهيد فهميد

 

جنس لوله هاي گالوانيزه
جنس لوله هاي گالوانيزه ، از فولاد نرم است.در ساخت اين لوله ها ورقه فولاد را با فشار داخل قالب كرده و آن را جوش مي دهند و پس از آن لوله را براي افزايش مقاومت در برابر اسيدها و زنگ زدگي ها در آب وان آبكاري روي قرار مي ‌دهند.

اين نوع از لوله ها نسبت به ديگر انواع لوله هاي آهني در برابر اسيد ها داراي مقاومت كمتري هستند و همه اسيدهايي كه براي چدن ضرر دارند، موجب خراب شدن فولاد گالوانيزه نيز مي‌شوند.

متراژ لوله هاي گالوانيزه
متراژ لوله هاي گالوانيزه ، همه لوله هاي آهني و فولادي گالوانيزه در شاخه‌هاي ۶ متري و دو سر دنده كه داراي قطر ۱ اينچ تا ۸ اينچ هستند ساخته مي شوند.

قطر لوله هاي گالوانيزه
قطر لوله هاي گالوانيزه ، در مورد لوله هاي گالوانيزه بايد گفت كه قطر اين نوع از لوله ها، معمولاً به صورت قطر اسمي است كه بزرگتر از قطر داخلي و كوچكتر از قطر خارجي مي‌باشد. در بازار اين لوله ها بر اساس نمره شناخته مي شوند و لوله هاي گالوانيزه با استفاده از دنده پيچي با يكديگر وصل شده و با استفاده از مواد مناسب آن ها را آب بندي مي كنند.

نكته مهم در لوله هاي گالوانيزه
نكته مهم در لوله هاي گالوانيزه ، براي اتصال لوله هاي گالوانيزه نبايد از روش جوشكاري استفاده كرد. چون بر اثر حرارتي كه از جوشكاري و سوختن روكش گالوانيزه ايجاد مي‌شود، بوي غليظ و سفيد به وجود مي‌آيد كه باعث آلوده شدن محيط كار خواهد شد و موجب مسموميت تنفسي شده و همچنين به دستگاه تنفسي آسيب وارد مي كند.

در سال هاي گذشته اين لوله ها را با استفاده از اندازه هاي دقيق قطر داخلي سايز مي‌كردند. براي مثال لوله ۱ اينچ واقعاً به قطر داخلي اندازه قطر داخلي ۱ اينچ بود. با اين وجود با گذشت زمان و پيشرفتي كه در زمينه روش هاي توليد و استاندارد كردن توليدات لوله ها صورت گرفت و همچنين با وجود افزايش ضخامت ديواره ها جهت سازگاري با شرايط دما و فشار بالا، نياز بود تا ديگر لوله ها با روش اسمي به جاي سايز واقعي نام‌گذاري و سايز بندي شوند. در نتيجه قطر خارجي لوله ها ثابت ماند.

از اين رو عوامل موثر در سايز لوله گالوانيزه، ضخامت ديواره بود و قطر خارجي به علت استاندارد كردن اتصالات ثابت نگه داشته شد.

در رابطه با سايز اسمي بايد گفت كه اين نام به دسته خاصي از لوله ها متعلق مي باشد و سايز اسمي و قطر خارجي واقعي جهت استفاده در لوله هاي سايز ۱۲ اينچ كمتر با يكديگر فرق دارند. براي سايزهاي ۴ تا ۵ بار بيشتر، اين دو مقدار دقيقا يكسان خواهد بود.

علت استفاده از لوله گالوانيزه
علت استفاده از لوله گالوانيزه ، در رابطه با لوله هاي آلومينيومي و استنلس بايد گفت كه اين نوع از لوله هاي استيل خورده نخواهد شد. ولي هزينه آن ها به طور قابل توجهي نسبت به ديگر لوله ها بيشتر خواهد بود. از اين رو بيشتر طراحان براي به تاخير انداختن خوردگي لوله‌ها و همچنين كم كردن هزينه ها، لوله هاي گالوانيزه را به كار مي برند.

پوشش لايه بيروني لوله هاي گالوانيزه، از جنس روي است كه بر روي سطح لوله هاي سياه قرار مي‌گيرد و از لوله در برابر آسيب‌هاي زيادي محافظت خواهد كرد. پوشش گالوانيزه واكنش پذير تر از لوله مي باشد و از فولاد زودتر مي تواند با اكسيژن موجود در هوا واكنش دهد. ‌از اين رو پوشش گالوانيزه موجب مي‌شود كه خوردگي لوله به تاخير بيفتد.

كاربرد لوله هاي گالوانيزه
كاربرد لوله هاي گالوانيزه ، در رابطه با كاربردهاي اصلي كه لوله هاي گالوانيزه سبك دارند بايد گفت كه از اين لوله ها مي توان براي تخليه فاضلاب و‌لوازم بهداشتي كوچك استفاده كرد. همچنين از لوله هاي گالوانيزه سنگين براي مواردي كه فشارهاي كاري بالاتر باشد، مثل انتقال آب در ساختمان و گلخانه ها استفاده كرد.

محدوديت استفاده از لوله گالوانيزه
محدوديت استفاده از لوله گالوانيزه ، در برخي موارد استفاده از لوله هاي گالوانيزه درست نيست. گالوانيزاسيون روشي تقريباً ارزان قيمت براي افزايش طول عمر محصولات فولادي مي باشد. استفاده از لوله هاي گالوانيزه نسبت به لوله هاي با جنس عجيب و غريب، اقتصادي تر مي باشد. البته نمي توان از لوله هاي گالوانيزه در هر پروژه استفاده كرد.

پوشش گالوانيزه ، از لوله اي كه به طور معمول در معرض سيالاتي خورنده مثل اسيد و باران اسيدي قرار مي‌گيرند نمي تواند به خوبي محافظت كند و اسيد با پوشش گالوانيزه مي تواند واكنش شيميايي دهد. اين نوع واكنش به ويژه در صنايع غذايي بسيار خطرناك خواهد بود. همچنين پوشش گالوانيزه در سايزهاي كوچك پيچ و مهره احتمال دارد موجب كنده شدن و يا خوردگي زودتر آن شود.

از ديگر محدوديت‌هايي كه گالوانيزاسيون دارد مي‌توان به اين موضوع اشاره كرد كه سيالات و آب احتمال دارد باعث كاهش طول عمر اين لوله ها شود. در اين محيط ها طول عمر لوله هاي گالوانيزه بسيار كوتاه تر از لوله هاي گالوانيزه واقع شده در محيط هاي ملايم خنثي مي باشد.

وزن لوله هاي گالونيزه
وزن لوله هاي گالوانيزه متغير است. در رابطه با وزن لوله گالوانيزه نيز بايد گفت كه اين لوله ها در دو نوع لوله گالوانيزه سبك و لوله گالوانيزه سنگين توليد مي‌شوند كه وزن و ضخامت نوع سنگين اين لوله بيشتر است.

استاندارد لوله هاي گالوانيزه
استاندارد هاي لوله هاي گالوانيزه ، نكته مهمي در توليد اين لوله ها است. لوله هاي گالوانيزه در انواع سبك و سنگين بر اساس استانداردهاي ابعادي آزمون و بازرسي DIN 2440, DIN 2441, BS 1387, ISIRI 3765 ساخته مي‌شوند و گالوانيزاسيون اين لوله ها طبق استانداردهاي DIN 2444, DIN EN 10240 صورت مي‌گيرد.

استانداردهاي گالوانيزه
استاندارد هاي گالوانيزه ، در رابطه با پوشش گالوانيزه بايد گفت همان آبكاري با استفاده از عنصر اصلي روي و برخي از عناصر ديگر بر روي سطح فلزات پايه مثل آهن و استيل و آلومينيوم مي باشد كه اين پوشش گالوانيزه داراي دو پارامتر اصلي چون ضخامت پوشش نشانده شده و نوع دانه هاي شكفته يا اسپنگل ها مي باشد. يك سطح گالوانيزه داراي لايه هاي مختلف مي باشد كه از سطح خارجي آغاز شده و به فلز پايه كه آهن يا استيل مي‌باشد، خواهد رسيد.

يك مولفه بسيار مهم در عملكرد لوله، ضخامت پوشش مي باشد و لازم است مطابق با آخرين استاندارد هاي لازم صورت گيرد. در صورتي كه ضخامت خيلي زياد تر از مقدار لازم بر روي محصول باشد، خواص مقاومت نسبت به فرسايش و خوردگي بيشتر شده و در اين صورت انعطاف پذيري و فرم پذيري محصول كمتر مي شود.

از سوي ديگر ضخامت پوشش كمتر به معني جوش پذيري و فرم پذيري بهتر و از طرفي آسيب پذيري بيشتر محصول مي‌باشد. پس لازم است كه اين ضخامت در بازه اي مشخص صورت گيرد. ضخامت پوشش را مي توان از نظر وزن پوشش در بازه سطح بررسي كرد كه اين مبناي تست هاي كيفي خط توليد است.

استاندارد هاي گالوانيزه
گالوانيزاسيون استاندارد هايي دارد كه بايد در ساخت لوله گالوانيزه مورد توجه قرار گيرند.

مزيت لوله هاي گالوانيزه
مزيت لوله هاي گالوانيزه چيست ؟ آيا امكان جوش دادن لوله هاي گالوانيزه وجود دارد؟

تمامي لوله هاي گالوانيزه مثل لوله سياه درزدار و لوله هاي مانيسمان در شاخه هاي ۶ متري ساخته مي‌شوند و نحوه اتصال اين لوله ها به صورت دنده‌اي است. در اتصال لوله گالوانيزه نمي توان از جوشكاري استفاده كرد، زيرا پوشش گالوانيزه از بين خواهد رفت. همچنين بخار متصاعد شده از جوشكاري، امكان دارد كه به دستگاه تنفسي آسيب وارد كند.

در برخي موارد كه لازم است جوشكاري در يك سيستم صورت گيرد بايد ابتدا لوله سياه جوش داده شده و پس از آن فرآيند گالوانيزاسيون بر روي آن صورت ‌گيرد. البته لازم به ذكر است در صورتي كه جوشكار داراي مهارت بسيار زيادي باشد، مي‌تواند لايه گالوانيزه را ساييده تا به لوله خام فولادي برسد و سپس بر روي آن عمل جوشكاري را انجام دهد.

در رابطه با تعمير و بازسازي لايه كالا گالوانيزه از سطح داخلي لوله بايد گفت كه اين كار فرايندي سخت خواهد بود، از اين رو بهتر است از اتصالاتي استفاده شود كه به سطح داخلي لوله هاي گالوانيزه آسيب كمتري وارد كنند.
از آنجايي كه لوله هاي گالوانيزه در كنار تمامي مزيت هاي لوله هاي فلزي مي توانند در برابر خوردگي نيز مقاومت بالاتري داشته باشند، از اين رو قيمت لوله گالوانيزه در مقايسه با ديگر لوله ها بيشتر است.

گالوانيزه كردن لوله ها در چه شرايطي مفيد خواهد بود؟
در شرايطي كه لوله به صورت متناوب در معرض خشكي و رطوبت قرار مي گيرد انجام دادن عمل گالوانيزاسيون بر روي آن بسيار مفيد خواهد بود. در شرايط حاكم بر گاردريل و تابلوهاي كنار جاده كه احتمال دارد در معرض رطوبت قرار گيرند، گالوانيزاسيون بر روي اين لوله ها عملي مفيد است.

قيمت لوله گالوانيزه
قيمت لوله گالوانيزه ، به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. براي مثال قيمت لوله خام يكي از تاثير گزار ترين فاكتور ها در قيمت لوله گالوانيزه است. به صورتي كه هر چه قيمت لوله خام بالاتر باشد، قيمت لوله گالوانيزه نيز بالاتر خواهد بود. در اين مقاله شما را با عوامل تأثير گذار روي قيمت لوله هاي گالوانيزه آشنا مي كنيم.

نام محصول طول ضخامت قيمت لوله گالوانيزه
لوله گالوانيزه 15.5 1 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 16.5 1 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 17.3 1 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 17.85 1 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 18.5 1 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 21.2 1.5 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 20.5 1.5 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 28.3 1.5 تماس بگيريد
لوله گالوانيزه 37 1.5 تماس بگيريد
قيمت لوله خام
قيمت لوله خام ، چون لوله گالوانيزه، لوله اي سياه يا روغني است كه داراي پوشش روي مي باشد. بنابراين مهمترين فاكتوري كه قيمت اين لوله ها را تعيين مي‌كند، قيمت لوله خام آن مي باشد. از اين رو هر گونه تغييري در قيمت لوله سياه يا قيمت لوله روغني مي‌تواند بر روي قيمت لوله گالوانيزه به صورت مستقيم تاثير بگذارد.

هزينه هاي كارگاهي
براي اينكه يك توليدكننده لوله گالوانيزه بتواند توليد اين لوله را انجام ‌دهد، نياز است كه در مجموعه صنعتي، زيرساخت مطلوب و امكانات و تجهيزات خاصي را فراهم كند. همچنين در توليد اين محصول به صرف انرژي برق و گاز و نيروي انساني نياز خواهد بود.

از اين رو با توجه به شرايط اقتصادي براي مجموعه‌ هاي صنعتي در كشور ما، با مواردي مثل دستمزد نيروي انساني، هزينه انرژي، هزينه سرمايه‌گذاري و غيره، مجموع هزينه‌اي كه براي توليد لوله گالوانيزه صرف مي شود، متغير خواهد بود. اين هزينه ها به صورت مستقيم روي قيمت لوله گالوانيزه تاثير مي گذارند.

قيمت روي (Zn)
قيمت روي ، عمل گالوانيزاسيون اگر به صورت گرم و يا به صورت سرد صورت گيرد، پوششي مي باشد كه از فلز روي بر روي فولاد قرار مي‌گيرد تا آن را در برابر خوردگي با دوام كند. از اين رو ماده اصلي مصرفي در اين فرايند، زينك يا روي مي باشد كه از فاكتورهاي بسيار مهم در تعيين قيمت لوله گالوانيزه به شمار مي آيد. بنابراين قيمت روي در بازار جهاني و يا بازار ايران، يكي از موارد مهمي است كه روي قيمت لوله گالوانيزه به صورت مستقيم تاثير مي گذارد.

در برخي از مجموعه هاي توليدي لوله گالوانيزه، قيمت لوله گالوانيزه به صورت شاخه اي و در برخي ديگر به صورت واحد وزن اعلام مي‌شود.

با توجه به كاربردي كه لوله هاي گالوانيزه دارند، اين نوع از لوله ها داراي سه دسته اصلي مي‌باشند كه در ادامه اين مقاله به خصوصيات و قيمت هر يك از اين دستگاه‌ ها خواهيم پرداخت.

قيمت لوله گالوانيزه سبك
قيمت لوله گالوانيزه سبك ، در رابطه با لوله گالوانيزه سبك برق ، بايد گفت كه به اين لوله ها، لوله پي جي نيز گفته مي‌شود كه لوله جدار نازك مي باشد و توليد آن با استفاده از ورق گالوانيزه نازك و به صورت درز جوش صورت مي‌گيرد.

روند ساخت اين نوع از لوله به اين گونه است كه ابتدا رول ورق گالوانيزه را طي فرآيندي به اسم برش رول به رول، به رول هايي كه داراي درزهايي برابر با محيط لوله هستند، تبديل مي كنند.سپس فرمول هاي حاصله را به شكل لوله در مي آورند. پس از اينكه درز جوش از سطح لوله زدوده شد، آن قسمت را با اسپري آلومينيوم خواهند پوشاند تا جلوي زنگ زدن آن را بگيرند.

چون در مراكز صنعتي از لوله گالوانيزه سبك به عنوان مسيري جهت محافظت براي عبور سيم هاي برق توليد مي كنند، اين نوع از لوله ها به لوله برق نيز معروف مي باشند. در مقايسه با ديگر لوله هاي برق و لوله هاي گالوانيزه داراي مقاومت بيشتري هستند و در برابر صدمات فيزيكي مثل حرارت و ضربه و عوامل خورنده به خوبي از خود مقاومت نشان مي دهند. از لوله گالوانيزه سبك، مي توان به صورت روكار و توكار استفاده كرد.

قيمت لوله گالوانيزه گلخانه
قيمت لوله گالوانيزه گلخانه، قيمت لوله گالوانيزه گلخانه را مي توانيد به صورت روزانه، از وب سايت لوله برق مشاهده كنيد. يكي ديگر از لوله هاي گالوانيزه، لوله گلخانه اي ناميده مي شوند كه از اين لوله، بيشتر در صنعت كشاورزي و جهت ساخت اسكلت گلخانه ها استفاده مي شود.‌

لوله هاي گلخانه اي مانند ديگر محصولات فولادي آبكاري شده، از طريق گالوانيزاسيون گرم و سرد ساخته مي شوند و با توجه به كيفيت به مراتب بالاتري كه لوله هاي گلخانه‌اي توليد شده به روش گالوانيزه گرم دارند، داراي طول عمري حدود ۵ برابر بيشتر از لوله هاي توليد شده با روش گالوانيزاسيون سرد هستند. اين لوله ها در محيط مرطوب گلخانه، مي توانند حدود ۲۵ تا ۳۰ سال دوام داشته باشند.

در رابطه با قيمت لوله گالوانيزه گلخانه اي نيز بايد گفت كه نسبت به لوله هاي معمولي اين لوله ها داراي قيمت بالاتري هستند و ممكن است براي بسياري از افراد اين سوال پيش بيايد كه آيا اين قيمت داراي توجيه اقتصادي است يا خير؟

در پاسخ به اين سوال لازم است به دو نكته در رابطه با محيط گلخانه ها اشاره داشته باشيم. نخست اين كه محيط گلخانه گرم و بسيار مرطوب مي‌باشد و اين موضوع مي تواند در فاصله زماني كوتاه موجب خوردگي لوله يا پروفيل خام شود. نكته ديگر اينكه بسياري از گلخانه ها از طريق سوخت هاي فسيلي مثل گازوئيل و نفت گرم مي‌شوند كه اين سوخت ها موجب توليد co2 مي شود و اين گاز در مجاورت رطوبت گلخانه به اسيد كلريدريك تبديل خواهد شد.

بنابراين جهت محافظت كردن از اسكلت گلخانه در برابر اين پديده، لازم است كه از يك پوشش قوي استفاده شود. بنابراين در گلخانه ها براي محافظت از اسكلت بندي از لوله گالوانيزه استفاده كرد.‌

قيمت لوله گالوانيزه آب
قيمت لوله گالوانيزه آب (لوله آب)، لوله‌اي است كه از ورق نورد گرم (ورق سياه) و بصورت درزجوش ساخته مي‌شود. پس از تست هيدرواستاتيك، بصورت گرم داخل و خارج آن گالوانيزه شده و بعد دو سر آن رزوه مي‌شود. همانطور كه از نام آن برمي‌آيد، كاربري اصلي آن در انتقال آب است. اما كاربردهاي لوله گالوانيزه آب (لوله آب) تنها به انتقال آب محدود نمي‌شود. براي مثال از ديگر كاربردهاي آن مي‌توان به پايه‌هاي فنس هم اشاره كرد.

لوله گالوانيزه آب (لوله آب) را مي‌توان بصورت روكار و توكار استفاده كرد. گالوانيزاسيون لوله آب بايد بشكل گرم باشد و به همين دليل است كه قيمت لوله گالوانيزه آب، بالاتر از ديگر لوله هاي گالوانيزه است. بالاتر بودن قيمت لوله گالوانيزه آب همچنين به دليل دو فرآيند اضافه تست و رزوه است.

قيمت لوله گالوانيزه آب

فروش لوله گالوانيزه
فروش لوله گالوانيزه ، در شاخه‌هاي ۶ متري براي انتقال آب در تاسيسات صنعتي و ساختماني صورت مي‌گيرد. اين لوله ها داراي انواع مختلف لوله گالوانيزه سبك، لوله گالوانيزه سنگين و لوله گالوانيزه فوق سنگين مي باشند. فروش لوله هاي گالوانيزه در برندهاي مختلفي صورت مي گيرد و برند هاي داخلي اين لوله داراي قيمت مناسبي مي باشند.

اين لوله ها از نظر نوع مصرفي كه دارند، داراي وزن هاي مختلفي هستند و وزن، روي قيمت نهايي لوله گالوانيزه تاثير مي گذارد. از اين جهت كه لوله هاي گالوانيزه و به طور كلي لوله هاي فولادي يا لوله هاي سياه به صورت وزني خريد و فروش مي شود، مگر در مواقعي كه پيمانكار براي مشتريان به چند شاخه نياز داشته باشند كه هزينه حمل و نقل و همچنين بارگيري و وزن كشي در مقداربندي لوله و قيمت نهايي، تاثير خواهد گذاشت.

معيارهاي فروش لوله گالوانيزه
معيارهاي فروش لوله گالوانيزه ، فروش لوله هاي گالوانيزه با قيمت هاي مختلف در انواع برند ها با توجه به ضخامت، سايز و وزن لوله ها صورت مي‌گيرد. ضخامت لوله ها از معيارهاي اصلي در اعلام قيمت لوله گالوانيزه به صورت روزانه به شمار مي آيد.

براي كسب اطلاع از قيمت لوله هاي گالوانيزه و همچنين در سايزهاي مختلف و ضخامت هاي متناسب با نياز هر پروژه لازم است كه اطلاعات تكميلي خود را در مورد ضخامت و سايز اين لوله ها و همچنين برندهاي عرضه كننده آن از واحدهاي فروش لوله گالوانيزه دريافت كنيد تا بتوانيد لوله گالوانيزه مورد نظر را با قيمت مناسب خريداري كنيد.

فروش انواع لوله گالوانيزه
فروش انواع لوله گالوانيزه ، در سايز هاي مختلف، توسط وب سايت لوله برق انجام مي شود. لوله هاي گالوانيزه از جمله لوله هايي هستند كه داراي مصرف زياد در تاسيسات صنعتي مي باشند‌. فروش لوله گالوانيزه با استقبال بسيار خوبي همراه بوده است. اين لوله ها در وزن ها و ضخامت هاي مختلف كه تاثير مستقيمي روي وزن لوله دارند، ارائه مي‌شوند.

پيش از خريد لوله گالوانيزه، لازم است كه در مورد وزن انواع مختلف لوله گالوانيزه و همچنين ضخامت جداره هاي لوله گالوانيزه اطلاعات كافي را به دست آوريد.، زيرا اين لوله ها، مطابق با استانداردهاي جهاني و ملي در انواع مختلفي توليد و ارائه مي شوند.

توليد لوله هاي گالوانيزه، با در نظر گرفتن نيازها و پروژه ها صورت مي گيرد و فروش لوله گالوانيزه ، با توجه به نوع ضخامت و وزن لوله صورت مي‌گيرد، به اين گونه كه ضخامت لوله ارتباط مستقيمي روي وزن لوله خواهد داشت. هر قدر ضخامت لوله گالوانيزه بيشتر باشد، وزن اين لوله نيز افزايش پيدا مي‌كند و اين افزايش وزن با در نظر گرفتن اينكه لوله گالوانيزه به صورت وزني به فروش مي رسد، روي قيمت نهايي آن تاثير خواهد گذاشت.

همچنين در مواردي كه مقدار و حجم لوله خريداري شده، به حد نصاب توزين با استفاده از باسكول نرسد، اين لوله به صورت شاخه اي از انبار خروجي به فروش خواهند رسيد و قيمت آن با در نظر گرفتن هزينه‌هاي حمل و نقل و توزين در مقدار هاي لازم برابر مي شود و به صورت شاخه اي اعلام قيمت مي شود. از اين رو مقدار حجم خريد در قيمت نهايي لوله گالوانيزه تاثير مستقيم مي‌گذارد و به هر اندازه كه بالاتر باشد قيمت نهايي لوله گالوانيزه مناسب تر خواهد بود.

توليد كننده لوله گالوانيزه
توليد كننده لوله گالوانيزه ، روش ساخت اين لوله ها به اين گونه است كه ورق سفيد نورد داده شده، به شكل لوله يعني استوانه تو خالي در آورده شده و پس از آن، درز ايجاد شده در آن جوش داده مي‌شود. از اين رو به اين لوله‌ها، لوله گالوانيزه درزدار نيز گفته مي شود.

لوله هاي گالوانيزه توليد شده در بازار به صورت شاخه اي و كيلويي مي باشند و فروش اين لوله ها در سايت هاي مختلف صورت مي گيرد، براي خريد انواع لوله گالوانيزه همچنين مشاهده قيمت اين لوله ها مي توانيد به سايت مراكز عرضه كننده اين لوله مراجعه كنيد.

توليد كننده لوله هاي گالوانيزه
توليد كننده لوله هاي گالوانيزه ، اين نوع از لوله ها را در سايز هاي مختلفي توليد مي كند، به گونه‌ اي كه قطعات اين لوله بر اساس سفارشات، داراي سايزهاي مختلفي خواهد بود. در رابطه با انتخاب سايز لوله گالوانيزه، بايد گفت بهترين راه اين است كه نزديكترين سايز به اندازه مورد نياز كه متداول مي‌باشد، انتخاب شود كه اين موضوع، صرفه اقتصادي نيز خواهد داشت.
كوچكترين سايز هاي لوله گالوانيزه سايز هاي ۰.۵، ۰.۷۵، ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ هستند و سايز هاي بزرگتر اين لوله، بالاتر از ۱۴ خواهد بود.

براي همه سايزهاي لوله، قطر داخلي با افزايش ضخامت ديواره تغيير مي كند، به اين صورت كه هر چه ديواره ضخيم تر باشد، قطر داخلي كوچكتر مي شود. به عنوان مثال براي همه سايزهاي لوله، قطر داخلي با افزايش ضخامت ديوار، تغيير خواهد كرد. از اين رو هر چه ديواره داراي ضخامت بيشتري باشد، قطر داخلي لوله نيز كوچك تر خواهد شد.

لوله هاي گالوانيزه در بازار، بيشتر با نام لوله هاي آهني سفيد شناخته مي شود و در نامگذاري فرقي بين اين دو نوع لوله گذاشته نمي شود. اما لوله هاي فولادي گالوانيزه نسبت به لوله هاي گالوانيزه آهن، سبك تر هستند و بيشترين استفاده از آن ها براي تهويه انجام مي شود. جنس اين لوله ها از فولاد نرم است و براي ساخت آن، ورق فولاد را با با فشار از داخل قالب عبور مي دهند و در آن درزهاي موجود را بهم جوش مي‌دهند، تا درز لوله ها از بين برود. در گام بعدي توليد، براي جلوگيري از زنگ زدگي، لوله ها را در يك ظرف از گالوانيزه يا همان روي قرار مي دهند.

اين نوع لوله ها نسبت به اسيد از حساسيت بيشتري برخوردار هستند و هر نوع اسيدي كه براي چدن مضر باشد، براي لوله هاي گالوانيزه فولادي نيز مضر خواهد بود. اين لوله ها با آب مشكلي ندارند و مجاورت با آب، باعث سخت تر شدن هر چه بيشتر آن ها خواهد شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۰:۵۶ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی