vida
عمومي

استفاده از روش‌هاي زيبايي ناخن روز به روز رايج‌تر مي‌شوند، اما آيا استفاده‌كنندگان از خطرات اين روش‌ها هم باخبرند؟

اين روزها در تمام بروشورهاي تبليغاتي آرايشگاه‌ها، بخشي به كاشت ناخن اختصاص دارد كه هزينه آن، بسته به محل جغرافيايي سالن‌هاي آرايش هزينه‌اي حدود ۷۰ هزار تومان در قسمت‌هاي شمالي تا ۳۰ هزار تومان در بخش‌هاي مركزي شهر است.

اين هزينه تنها صرف يك دوره كاشت ناخن مي شود و هر دو هفته يك بار به تناسب بلند شدن ناخن‌ها لازم است كه ترميم انجام شود. قيمت ترميم اين ناخن‌ها هم از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است كه به ميزان رشد ناخن‌ها بستگي دارد.

علاوه بر پُرهزينه بودن، كاشت ناخن در زماني حدود ۲ ساعت انجام مي‌شود. براي اين منظور سطح ناخن به وسيله سوهان‌هاي برقي تراشيده مي‌شود تا جايي كه تنها لايه بسيار نازكي از ناخن باقي بماند. علت اين تراشيدن اين است كه وقتي از ژل يا پودرهاي مخصوص براي فرم دادن به ناخن استفاده مي‌كنند، ظاهري برجسته نداشته باشد.

ناخن‌هاي كاشته شده در مواردي كه قابل تشخيص از ناخن طبيعي نيستند و به اصطلاح عامه «خوب كاشته شده‌اند»، خطرناك‌ترند و در صورت شكستن ناگهاني، آسيب جدي‌تري را براي فرد به دنبال دارند، چرا كه مواد مصنوعي مورد استفاده براي كاشت ناخن بر روي لايه‌اي متشكل از يك رديف سلول، چنان محكم چسبيده‌اند كه اگر در اثر ضربه يا كشيدگي ناگهاني بشكنند يا كنده شوند، بافت زير ناخن شامل پوست، گوشت و عروق نيز همراه با آنها جدا مي‌شود و آسيب هاي جدي را به وجود مي‌آورد.

ناخن‌هاي مصنوعي به صورت‌هاي مختلفي از جمله پلاستيكي و كاغذي وجود دارند كه بنا به موقعيت‌هاي مناسبتي با چسب‌هاي گوناگون از چسب قطره‌اي گرفته تا چسب آهن، بر روي ناخن چسبانده مي‌شوند.

اما تزئين ناخن‌ها نيز داستان خودش را دارد و بسيار متنوع و پيچيده است؛ از كاشت ناخن، فرنچ و مانيكور پتيكور و پانچ ناخن گرفته تا لاك و استمپ ناخن.

اما پانچ ناخن دست و پا نيز روش جديدي است كه امسال مورد توجه قرار گرفته است، بدين صورت كه پس از سوراخ كردن ناخن، آويزي را بر روي آن مي‌گذارند كه بسته به سليقه افراد از يك نگين كوچك تا آويزهايي به شكل قلب، ستاره و… است و با زنجيرهاي نازك به ناخن متصل مي‌شوند.

اما آيا همه آنهايي كه از اين وسايل استفاده مي‌كنند، از خطرات آن باخبرند؟ خانم ها بيشتر از آقايان به ظاهر و زيبايي ناخن‌هاي خود اهميت مي‌دهند و پول و زمان زيادي را صرف نگهداري و زيبا نمودن ناخن‌ها مي‌كنند و در بسياري از موارد، ناخن‌ها نشان دهنده عادات شخصي و بهداشتي افراد هستند.

خطرات كاشت ناخن
دكتر كامران بليغي، متخصص پوست و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران مي‌گويد: «استفاده از ناخن‌هاي مصنوعي و كاشت ناخن، عوارضي همچون عفونت هاي معمولي و قارچي، درماتيت (اگزماي تماسي) تغيير شكل صفحه ناخن، شكنندگي و حتي از بين رفتن صفحه اصلي ناخن را به دنبال خواهد داشت.

همچنين، كاشت ناخن‌هاي مصنوعي باعث تغيير رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و كنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنيكوليز) مي‌شود.»

دكتر نيلفروش زاده، متخصص پوست و مو نيز معتقد است: «استفاده طولاني مدت از ناخن‌هاي كاشته شده ي يك بار مصرف گرفته تا ناخن‌هاي كاشته شده براي استفاده طولاني مدت مي‌تواند باعث واكنش‌هاي دردناك و شديد شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن‌ها شود.

خانم‌هايي كه از ناخن‌هاي مصنوعي و كاشته شده براي زمان طولاني استفاده مي‌كنند، ممكن است مشاهده كنند كه ناخن‌هاي طبيعي آنها نازك‌تر و مات‌تر شده است و در مواردي منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن مي‌شوند. اگر اصراري براي استفاده از ناخن‌هاي مصنوعي وجود دارد، اين ناخن‌ها بايد هر ۳ ماه يك بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌هاي طبيعي استراحت كنند.»

چسب‌هايي براي آهن
افزايش طول ناخن‌ها ممكن است به وسيله ناخن‌هاي پلاستيكي كه كل ناخن يا انتهاي ناخن را مي‌پوشاند انجام شود. اين ناخن‌هاي مصنوعي با چسب‌هايي چسبانده مي‌شوند كه حاوي methacrylate هستند كه ماده‌اي حساسيت‌زاست و ممكن است باعث شكاف و ترك ناخن شود.

دكتر بليغي معتقد است: «پوشاندن ناخن‌ها به وسيله چسب به دليل وجود آكريلات در تركيبات آنها از لحاظ طبي و پزشكي عوارضي نظير پوسته‌ريزي، تغيير بافت ناخن و عفونت‌هاي قارچي به خصوص كانديدا را به وجود مي‌آورد و به جز در افرادي كه بافت ناخن در آنها به دليل ژنتيكي يا بيماري از بين رفته است ، توصيه نمي‌شود.»

بر اساس گزارش هاي موجود، چسب‌هايي كه براي چسباندن ناخن‌هاي مصنوعي به كار مي‌روند، به دليل آزاد كردن سم سيانيد و بخار ناشي از آن مي‌تواند باعث مسموميت و حتي فوت افراد آرايشگر شود.

 منبع : fa.parsiteb.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۲:۴۱ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی