vida
عمومي

گذشته از اقدامات تعجب آور و عجيب براي زيبايي صورت و بدن همچون كاشت سبيل و گونه، جراحي‌هاي مخصوص سلفي گرفتن، بوتاكس، جراحي پلاستيك، پروتز، ساكشن، عمل‌هاي بيني و عمل بلند شدن قد، اخيرا عمل جراحي «چال گونه» مد شده است.

مد این روزها، جراحی چال گونه!

گاهي ميل به زيبايي در افراد آن‌ها را مجبور مي‌كند دست به كارهايي عجيب و غريب بزنند و اخيرا كاشت چال گونه روي بورس آمده است كه در ابتدا كمي دور از ذهن و نامتعارف بود. با وجود اينكه اغلب هزينه‌هاي عمل‌هاي زيبايي به خصوص كاشت چال گونه گزاف و بي مورد است اما افراد بي پول جوامع نيز پا به پاي افراد پولدار براي زيبايي خود مبلغ‌هاي چشمگيري را خرج مي‌كنند.

چال گونه چيست؟

مد اين روزها، جراحي چال گونه!

شايد شما نيز توجه كرده باشيد برخي افراد هنگام لبخند زدن يا خنديدن، حفره‌اي كوچك و زيبا روي گونه‌هايشان بوجود مي‌آيد. بسياري افراد بر اين باورند كه اين حفره كوچك بر زيبايي مي‌افزايد به همين دليل بعضي‌ها براي داشتن چال گونه تن به عمل‌هاي جراحي و زيبايي متعدد مي‌دهند.

چال طبيعي و مادرزادي صورت به اين علت بوجود مي‌آيد كه هنگام لبخند و خنده، پوست و ماهيچه‌هاي گونه جمع شده و به داخل صورت كشيده مي‌شود و همين موضوع حفره‌هايي كوچك را كنار لب‌ها متمايل به گونه‌ها ايجاد مي‌كند.

در برخي نقاط جهان به كاشت چال گونه، «طرح لبخند» يا «گودي لبخند» نيز گفته مي‌شود زيرا هنگام لبخند يا خنده اين حفره‌هاي كوچك بروز مي‌كنند. بسياري افراد اين چاله را به طور طبيعي، مادرزادي و ژنتيكي دارند و حتي از آن نيز ناراضي هستند اما برخي ديگر براي داشتن اين حفره‌هاي كوچك ميليون‌ها تومان هزينه مي‌كنند و اين موضوع كاملا سليقه‌اي است.

بسياري از هنرپيشه‌ها و ستارگان هاليوودي نيز چال گونه دارند و در بيشتر موارد مصنوعي است؛ افراد بسياري در سراسر دنيا به پيروي از ستاره مورد علاقه خود نيز به اين عمل جراحي تن مي‌دهند.

مد اين روزها، جراحي چال گونه!

عمل جراحي كاشت چال گونه چگونه انجام مي‌شود؟
معمولا اين عمل جراحي زيبايي از داخل انجام مي‌شود و بافت‌هاي چربي آن قسمتي كه افراد مي‌خواهند گود شود، از داخل دهان بريده مي‌شود يا تنها به كمك بخيه‌هايي ريز جمع مي‌شود اما اين عمل بسيار ظريف است و اگر دقيق انجام نشود ممكن است چاله‌اي عميق و طويل در صورت فرد ايجاد شود كه زيبايي او را كاهش دهد يا هيچ تفاوتي با قبل رخ ندهد و عمل بي فايده باشد.

علاوه بر اين، با انجام عمل جراحي بيني يا ساكشن چربي‌هاي صورت واقع در نواحي گونه نيز ممكن است گونه‌ها برجسته‌تر شوند و دو حفره كوچك زير آن‌ها پديد آيد. از طرف ديگر، پروتز گونه نيز ممكن است چال گونه را بوجود بياورد اما چند مدت يكبار نياز به ترميم و بازسازي دارد.

افراد با مشورت با پزشكان جراحي زيبايي مي‌توانند با توجه به آناتومي صورت و درخواست خود يكي از اين راه‌ها را انتخاب كنند. اين عمل جراحي نياز به بيهوشي عمومي ندارد و با بي حسي موضعي قابل انجام است كه عملي سرپايي محسوب مي‌شود. گفته مي‌شود كه بيشتر جراحي كاشت چال گونه بر روي زنان انجام شده و گاهي نياز به بيهوشي عمومي دارد.

اگر بخيه‌هايي كه از داخل دهان براي بوجود آمدن چال گونه مي‌زنند با يكديگر به خوبي پيوند بخورد، اين حفره‌ها تا مدت بسيار طولاني بر صورت افراد مي ماند اما در غير اين صورت افراد تنها چندين ماه يا چند سال مي‌توانند از آن لذت ببرند. اگر از طريق ساكشن يا پروتز گونه، اين چاله‌ها بوجود آيد، هر چند وقت يكبار نياز به ترميم و بازسازي دارد.

آيا كاشت چال گونه پشتوانه علمي پزشكي دارد؟
جالب اين است كه در بسياري موارد چال گونه بر اثر نوعي نقص در عضلات و ماهيچه‌هاي صورت بوجود مي‌آيد به همين دليل است كه گاهي يك طرف صورت چال دارد و طرف ديگر ندارد. شايد خنده‌دار باشد كه برخي افراد مبلغ گزافي را صرف بوجود آمدن نقصي در صورت به منظور افزايش زيبايي خود مي‌كنند و جالب‌تر اينكه برخي از پزشكان با انجام اين كار موافقت مي‌كنند.

در علم پزشكي بسياري از پزشكان و محققان اتفاق نظر دارند كه عمل جراحي چال گونه غير علمي است و در هيچ كدام از مباحث علمي جراحي پلاستيك به آن پرداخته نشده است. به بيان ديگر، اين ميل به زيبايي طلبي بشر امروزي است كه هر روز راه جديدي را براي زيباتر جلوه دادن خود امتحان مي‌كند.

مد اين روزها، جراحي چال گونه!

بيشتر متخصصان حرفه‌اي جراحي پزشكي بر اين باورند كه عمل جراحي پلاستيك تنها بايد صرف رفع نقص و مشكلات جدي داخلي و بيروني شود و انجام چنين عمل‌هايي را بي پايه و اساس مي‌دانند و به همين دليل نه تنها انجام اين قبيل عمل‌ها را توصيه نمي‌كنند، بلكه هيچ گاه با انجام آن موافقت نمي‌كنند. از طريف ديگر، برخي جراحان اين دسته كارها را حق مسلم بيمار دانسته و انجام مي‌دهند. در اين بين برخي پزشكان بر اين باورند كه عمل كاشت چال گونه هيچ تاثيري بر زيبايي فرد ندارد.

اثرهاي جانبي عمل كاشت لبخند گونه چيست؟
طي مطالعات و تحقيقاتي در آمريكا بر روي افرادي كه تحت عمل جراحي چال گونه قرار گرفته بودند، اين نتيجه بدست آمد كه بر اثر بوجود آمدن چال گونه غير طبيعي بر صورت، افراد ممكن است نتوانند مثل قبل بخندند يا صحبت كنند؛ به بياني، حالت صورت خود را ممكن است از دست دهند. علاوه بر اين، بر اثر فشار به برخي قسمت‌هاي صورت و اطراف لب با خنديدن يا حرف زدن پس از مدتي آن قسمت‌ها چروك مي‌شود.

گاهي اوقات طي اين عمل جراحي، برخي از عصب‌هاي گونه و اطراف دهان دچار مشكل مي‌شود و آن نقاط دچار بي حسي موضعي مي‌شوند. از جمله عوارض اين عمل مي‌توان به بروز عفونت در دهان، خون‌ ريزي، بي حس شدن قسمتي از صورت، چروك شدن نقاط افراد دهان، ورم و كبودي صورت، آسيب به ماهيچه‌هاي دهان و نياز به عمل جراحي ترميمي اشاره كرد.

آيا مادر مي‌تواند براي كودكش چال گونه بكارد؟
متاسفانه باوري اشتباه ميان افراد به خصوص قشر تحصيل نكرده باب شده كه اگر مدت كوتاهي بعد از تولد نوزاد، مادر به طور منظم و مرتب قسمتي از گونه‌هاي او را فشار دهد چون استخوان بندي و ماهيچه‌هاي نوزاد در ماه‌هاي اول بعد از تولد تازه شكل گرفته و قابل انعطاف است، كودك داراي چال گونه مي‌شود.

اين باور كاملا غلط است و از نظر پزشكي هيچ پشتوانه‌اي ندارد. بسياري افراد اين چاله را به طور طبيعي، مادرزادي و ژنتيكي دارند و در غير اين صورت مي‌توانند به عمل‌هاي جراحي يا اقدامات زيبايي همچون پروتز و ساكشن متوسل شوند.

مد اين روزها، جراحي چال گونه!

متاسفانه يا خوشبختانه روز به روز بر تعداد طرفداران و متقاضيان اين عمل سرپايي افزوده مي‌شود و هزينه انجام آن حدود 2 ميليون تومان يا كمي بيشتر است و در دسته عمل‌هاي جراحي نسبتا ارزان طبقه‌بندي مي‌شود.

 منبع :yjc.ir

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۲:۱۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی