vida
عمومي

بوتاكس چيست و چه عوارضي ممكن است داشته باشد؟
   



حتما شما هم بارها كلمه‌ي بوتاكس را از زبان افراد مختلف شنيده‌ايد، اما آيا مي‌دانيد بوتاكس چيست و چگونه عمل مي‌كند؟ اين درمان به‌عنوان معجزه‌اي براي از بين بردن چروك‌ها مشهور شده است، اما عملكرد آن چگونه است؟ همراه ما باشيد، در اين مقاله مي‌خواهيم بررسي كنيم بوتاكس چيست و عوارض احتمالي آن چه هستند.



بوتاكس، اين روزها يكي از متداول‌ترين عمل‌هاي زيبايي است و كساني كه دوست دارند از شرّ چين‌و‌چروك‌هاي خود راحت شوند، از تزريق بوتاكس كمك مي‌گيرند. نام بوتاكس از واژه‌ي «بوتولوس» به معناي سوسيس گرفته شده است و نام تجاريِ ماده‌اي است كه به پوست تزريق مي‌شود تا با جلوگيري از حركت ماهيچه‌ها، مانعِ ايجاد يا افزايش چروك‌ها شود.
بوتاكس يعني چه؟

معناي بوتاكس چيست

همان‌طور كه گفته شد، بوتاكس از واژه‌ي «بوتولوس» به‌معناي سوسيس گرفته شده است. احتمالا الان به اين فكر مي‌كنيد كه ريشه‌ي اين نام‌گذاري چندان جالب نيست و حتي كمي عجيب به نظر مي‌رسد! علت اين نام‌گذاري اين است كه ماده‌اي كه براي اين عمل استفاده مي‌شود، با سمي كه در بعضي از توليدات گوشتي ناسالم وجود دارد، در ارتباط است.

درهرحال، اين ماده بسيار سمي است مي‌تواند منجر به فلج شدن يا حتي مرگ شود، ولي با رعايت نكات ايمني، در مصارف پزشكي از آن بهره مي‌گيرند.
علت استفاده از بوتاكس چيست و عملكرد آن چگونه است؟

تزريقات بوتاكس اين روزها در سرتاسر جهان به‌شدت رايج شده است و البته تعداد زيادي از افراد مشهور نيز براي حفظ زيبايي و جواني خود، از بوتاكس استفاده مي‌كنند. علاوه بر اهداف زيبايي، از اين ماده براي مواردي مانند جلوگيري از تعرق غيرعادي نيز استفاده مي‌شود.

در تزريقاتي كه به‌منظور زيبايي انجام مي‌شوند، فرستادن سيگنال‌هاي عصبي به ماهيچه‌هاي مشخصي مسدود مي‌شود. در اين صورت ماهيچه‌ها آرام‌تر و بي‌حركت مي‌شوند و درنتيجه در هنگام بروز واكنش‌هايي كه موجب توليد چين‌وچروك پوست مي‌شود، ماهيچه‌ها بي‌حركت مي‌مانند و از ايجاد چين‌و‌چروك جلوگيري مي‌شود.
حتما بخوانيد: چگونه زيبا شويم؛ نكاتي كه باعث درخشش شما مي‌شود
هزينه‌ي بوتاكس چقدر است؟

هزينه‌ي بوتاكس بسته به نوع ماده، مكان و شرايطي كه آن را انجام مي‌دهيد، متغير است. در واقع بعضي از اقدامات جانبي كه به بيمار پيشنهاد مي‌شود، مي‌توانند هزينه‌ي عمل را افزايش بدهند. فراموش نكنيد كه اين عمل مانند ساير فعاليت‌هاي پزشكي به تخصص و مهارت نياز دارد و نبايد با طمعِ ارزان بودن خدمات برخي كلينيك‌ها، سلامت خود را به خطر بيندازيد. اگر قصد انجام اين عمل زيبايي را داريد، حتما بايد تحقيق كنيد و جاي مناسبي را انتخاب نماييد.
ماندگاري بوتاكس چقدر است؟

در تزريق بوتاكس، راه انتقال‌دهنده‌هاي عصبي مسدود مي‌شود و درنتيجه حركت ماهيچه‌ها متوقف مي‌شود. ماندگاري بوتاكس ۴ تا ۶ ماه است و اين يعني اگر دوست داريد در تمام طول سال پوستي بدون چين‌وچروك داشته باشيد، بايد چندبار در سال اين عمل را انجام بدهيد.

اگر تزريق بوتاكس به‌درستي صورت نگيرد، عوارض اوليه‌ي آن بعد از چند ساعت و عوارض اصلي آن بعد از حدود يك هفته مشخص خواهند شد.
حتما بخوانيد: راز جوان ماندن پوست صورت چيست؟
حقايقي درباره‌ي بوتاكس

    بوتاكس معروف‌ترين عمل جراحي زيبايي در سراسر دنياست و ساليانه حدود ۶ ميليون بار انجام مي‌شود!
    بوتوليسم يك بيماري فلج‌كننده، جدي و نادر است كه به‌وسيله‌ي سم حاصل از باكتري «كلستريديوم بوتولينوم» ايجاد مي‌شود كه در محيط طبيعي، غيرسمي و غيرفعال است.
    بوتاكس علاوه بر زيبايي و رفع چين‌و‌چروك‌ها، در مواردي مانند جلوگيري از تعرق شديد و برخي از مشكلات مثانه و روده نيز كاربرد دارد.

خطرات بوتاكس چيست و عوارض جانبي آن چه هستند؟

عوارض جانبي بوتاكس چيست

بوتاكس عملي ايمن و كم‌خطر است اما فقط در صورتي كه كار را به دست پزشكي متخصص و مجرب بسپاريد و ميزان تزريق و شرايط عمل مناسب باشد. اگر پزشك، تخصص و مهارت كافي نداشته باشد، امكان نامتقارن شدن صورت، افتادگي ماهيچه‌ها و … وجود دارد.

اگر تزريق به‌درستي انجام شود، احتمال وقوع عوارض جانبي به صفر خواهد رسيد اما درهرحال، گاهي زخم يا قرمزي كوچكي در ناحيه‌ي تزريق مشاهده مي‌شود كه پس از مدت كوتاهي برطرف مي‌شود.

در موارد نادر، عوارض شديدترِ بوتاكس به‌صورت مشكلاتي در:

    بلع
    حرف زدن
    و تنفس

ظاهر مي‌شود. اگر چنين عوارضي براي‌تان رخ داد، حتما خيلي سريع به پزشك مراجعه كنيد. البته اين عوارض جانبي به‌ندرت ظاهر مي‌شوند، به‌ويژه اگر ميزان و دُز كافي تزريق شده باشد. اين عمل خيلي ساده است، به‌طوري‌كه حتي مي‌توانيد در هنگام استراحت ميان كار، اين تزريق را انجام بدهيد و بدون اينكه كسي متوجه چيزي بشود، سريع به كار و زندگي خود بازگرديد!
حتما بخوانيد: پاكسازي پوست صورت با ۹ روشي كه چهره شما را متفاوت مي‌سازد
ساير عوارض احتمالي

    درد اندك؛
    بي‌حسي؛
    سردرد؛
    حالت تهوع خفيف؛
    حالت شبه آنفولانزا؛
    دوبيني؛
    خونريزي؛
    تاري ديد؛
    خشكي دهان؛
    خستگي؛
    خارش؛
    وَرَم.

پس از توقف تزريق بوتاكس چه مي‌شود؟

اگر بعد از مدتي تزريق بوتاكس متوقف شود، چين‌وچروك‌ها بازخواهند گشت و ماهيچه‌ها به شكل قبلي و طبيعي خود عمل خواهند كرد و البته فرايند پيري نيز از سر گرفته مي‌شود. 

منبع: chetor.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۹:۴۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی