vida
عمومي

بوتاكس براي چه كساني ممنوع است؟
بوتاكس يكي از سمومي است كه براي انسان كاربردهاي بسياري دارد از جمله اينكه تزريق دوزهاي بسيار كم آن مي‌تواند از ايجاد چين و چروك در سنين جواني پيشگيري كند و ظاهر چروك‌ها به خصوص خطوط ناحيه پيشاني، اطراف چشم و خط اخم را در سنين بالاتر بهبود بخشد.
برترين مجله اينترنتي ايران
مجله زندگي ايده آل: بوتاكس يكي از سمومي است كه براي انسان كاربردهاي بسياري دارد از جمله اينكه تزريق دوزهاي بسيار كم آن مي‌تواند از ايجاد چين و چروك در سنين جواني پيشگيري كند و ظاهر چروك‌ها به خصوص خطوط ناحيه پيشاني، اطراف چشم و خط اخم را در سنين بالاتر بهبود بخشد و از پيشرفت آنها جلوگيري كند. همچنين با استفاده از بوتاكس مي‌توان بدون انجام جراحي‌هاي پرهزينه و پرعارضه، ابروها را بالا كشيد. علاوه بر اين براي درمان تعريق بيش از حد در نقاط مختلف بدن و بسياري از مشكلات ديگر نيز كاربرد دارد. اما برخي افراد و بيماران در شرايطي قرار دارند كه تزريق بوتاكس مي‌تواند برايشان همراه با عارضه باشد. اگر مي‌خواهيد بدانيد چه كساني مجاز به تزريق بوتاكس نيستند، اين مقاله را از دست ندهيد.



تزريق بوتاكس بايد حتما توسط متخصصان پوست يا جراحان پلاستيك صورت گيرد. اما امروزه بسياري از افراد غير متخصص و گاهي پزشكان عمومي اين كار را انجام مي‌دهند. در اين صورت احتمال ايجاد عوارض بسيار بالاست. تزريق بوتاكس در خانم‌هاي باردار و كساني كه بدون دليل مشخص مبتلا به بيماري فلج عضلاني هستند و همچنين افرادي كه از آمينوگليكوزيدها (آنتي‌بيوتيك‌هاي آميكاسيـــن، استـرپتومايسيـــن، اسپكتينومايسيـــن، توبـرامايسين،  نئومايسين و جنتامايسين) استفاده مي‌كنند يا كساني كه عفونت فعال دارند، ممنوع است. حداقل سن مجاز براي اين تزريق 18 تا 20 سالگي است و بعد از آن تا هر سني مي‌توان بوتاكس را تزريق كرد.



آيا شما به بوتاكس آلرژي داريد؟

پي بردن به آلرژي نسبت به بوتاكس قبل از تزريق بسيار دشوار است بنابراين فرد بايد يك بار بوتاكس را تزريق كند تا به حساسيت داشتن يا نداشتن نسبت به آن پي ببرد. معمولا خطر ايجاد آلرژي در موارد عادي با بوتاكس‌هاي استاندارد خيلي كم است اما خطر حساسيت در بوتاكس‌هاي غير استاندارد و چيني بسيار بالاست. اين آلرژي مي‌تواند باعث سفت، قرمز و ملتهب شدن ناحيه تزريق شود يا ممكن است باعث واكنش‌هاي كلي تر به صورت ضعف عضلات كلي بدن، تنگي نفس و .. شود. البته اين موارد بسيار نادر است.

اگر از داروهاي ضد انعقادي استفاده مي‌كنيد...

در مورد مبتلايان به بيماري‌هاي اتوايميون به طور قطعي نمي‌توان تزريق بوتاكس را منع كرد اما بهتر است اين افراد تزريق نكنند. همچنين افرادي كه از داروهاي ضد انعقاد خون مثل وارفارين استفاده مي‌كنند بهتر است از يك هفته قبل از تزريق داروهاي‌شان را قطع كنند. اصولا قطع داروهاي ضدانعقادي بيشتر قبل از انجام جراحي‌هايي توصيه مي‌شود كه همراه با خونريزي هستند. با اين حال بهتر است قبل از تزريق بوتاكس نيز مصرف آن را قطع كرد.

با دوز استاندارد در تزريق آشنا شويد

تزريق بوتاكس بايد هر 4 تا 6 ماه تمديد شود و نيازي به استراحت دادن پوست نيست زيرا اگر انقباض عضله بازگردد ممكن است اثر بوتاكس كم شود پس بهتر است قبل از اينكه حركات عضله كاملا بازگردد تزريق تكرار شود تا عضله به اين حالت عادت كند. همچنين اين تفكر كه بعد از 4يا 5 بار تزريق، عضله براي هميشه فلج مي‌ماند اشتباه است بلكه آن عادت عضله از بين مي‌رود و ايجاد چين‌ها به عقب مي‌افتد وگرنه اگر شما 10 بار هم بوتاكس تزريق كنيد باعث فلج دائمي عضله نمي‌شود. علاوه بر اين دوزهاي بوتاكس كه در پوست تزريق مي‌شود معمولا باعث ساخت آنتي‌بادي عليه بدن نمي‌شود و احتمال عدم جواب با تزريق دوز‌هاي استاندارد خيلي كم است.



معماي بوتاكس و بارداري

بوتاكس در 2 زمينه زيبايي و درماني كاربرد دارد. مصرف زيبايي آن معمولا براي افراد زير 21 سال توصيه نمي‌شود. از طرف ديگر كساني كه بيماري‌هاي خاص مانند مياستني گراويس دارند و دچار ضعف عضلاني هستند نبايد بوتاكس تزريق كنند زيرا وضعيت‌شان بدتر مي‌شود. در زمان بارداري و شيردهي نيز بهتر است بوتاكس استفاده نشود حتي توصيه مي‌شود از 3 ماه قبل از بارداري مصرف بوتاكس قطع شود اما اگر خانمي بوتاكس تزريق كرد و بعد بدون برنامه‌ريزي باردار شد، مشكل خاصي برايش پيش نمي‌آيد و نيازي به سقط جنين وجود نخواهد داشت. اين موضوع درحد يك توصيه است يعني تا جاي ممكن بهتر است در اين زمان بوتاكس تزريق نشود.

خطرات اشتباه در تزريق

عارضه پس از تزريق بوتاكس معمولا به دليل اشتباهات در تزريق كردن ايجاد مي‌شود. براي مثال اگر بوتاكس در نقاط صحيح تزريق نشود، دوز دارو مناسب نباشد و بيش از حد تزريق شود، دارو زيادي رقيق شده باشد و پخش شود، نقاطي كه تزريق مي‌شود فشار و ماساژ داده شود يا اگر از داروهاي تقلبي و غير استاندارد استفاده شود و تزريق به‌وسيله افراد غير متخصص و در مكان‌هاي نامناسب مثل آرايشگاه‌ها صورت گيرد، احتمال ايجاد عارضه افزايش پيدا مي‌كند وگرنه بوتاكس به خودي خود كارايي بسيار خوبي دارد و عارضه چنداني ندارد. اگر هم عارضه‌اي داشته باشد براي مثال باعث سردرد گذرا و علائمي شبيه سرماخوردگي بعد از تزريق مي‌شود يا يك مقدار افتادگي پلك مي‌دهد كه اين عوارض گذراست و خطرناك نيست.

بوتاكس مناسب چه كساني است؟

برخي افراد عادت دارند هنگام صحبت كردن، حركت كردن، مطالعه يا قرار گرفتن زير نور آفتاب به طور ناخودآگاه با عضلات صورت‌شان بازي كرده و اخم كنند. اين افراد خيلي زود دچار چين و چروك مي‌شوند و بهتر است بوتاكس تزريق كنند. همچنين كساني كه دچار چروك‌هاي ظريف شده‌اند مي‌توانند براي جلوگيري از پيشرفت آنها بوتاكس تزريق كنند. اما كساني كه عادت به بازي با عضلات صورت‌شان ندارند لزومي براي انجام اين تزريق نيز نخواهند داشت.

منبع: برترين ها

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۵۶:۵۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی