vida عمومي
|
عوامل مؤثر در قيمت خدمات پشتيباني شبكه : تعداد تجهيزات شبكه : تعداد تجهيزات شبكه مانند تعداد كامپيوترها، پرينترها، سرورها و ساير تجهيزات سخت افزاري كه نياز به پشتيباني دارند در قيمت گذاري خدمات پشتيباني شبكه بسيار موثر است. اگر تعداد اين تجهيزات زياد باشد هزينه پشتيباني شبكه نيز بيشتر مي شود. پشتيبان شبكه به ازاي هر يك از تجهيزاتي كه براي آن زمان مي گذارد و آن را بررسي و عيب يابي مي كند هزينه دريافت مي كند. پس مي توان نتيجه گرفت مدت زمان حضور متخصص با تعرفه هاي پشتيباني رابطه مستقيم دارد. تعداد مراجعات پشتيبان به سازمان : تعداد دفعاتي كه پشتيبان وارد يك سازمان مي شود نسبت به نياز كارفرما متفاوت است. اين تعداد دفعات حضور پشتيبان در تعرفه ها نيز تاثيرگذار است. پيچيدگي سختافزاري شبكه : همان گونه كه مي دانيد دستگاه هايي كه در شبكه استفاده شده است بسيار مهم هستند. هر كدام از اين دستگاه ها به مهارت و تخصص خاصي نياز دارند. از اينجا مي توان نتيجه گرفت كه شما براي پشتيباني هركدام از اين دستگاه ها نيازمند پشتيبان متخصص هستيد به همين دليل در هزينه هاي پشتيباني تعداد اين متخصصان تاثيرگذار است. نرمافزارهاي موجود در شبكه : همچنين نرم افزارهايي كه تحت شبكه هستند مانند : اكتيودايركتوري،فايروال هاي نرم افزاري، سرويسهاي مانيتورينگ، هزينه مجازي سازي سرور و كلاينت پيچيدگي خود را دارند كه هر كدام به دليل نياز به تخصص خاص و صرف زمان نيازمند هستند كه باعث افزايش هزينه هاي پشتيباني شبكه ميشوند. مسافت : مسافت سازمان شما تا پشتيبان نيز در تعرفه هاي پشتيباني شبكه تاثيرگذار است. فاصله اي كه پشتيبان بايد طي كند تا به مجموعه شما برسد جز هزينه هاي رفت و آمدها بر قيمت پشتيباني شبكه هاي كامپيوتري اثر مي گذارد. پس اگر مي خواهيد در اين هزينه صرفه جويي كنيد سعي كنيد شركت پشتيبان موفقي را كه با شما فاصله كمتري دارد انتخاب كنيد. نحوه ارائه خدمات پشتيباني شبكه : از ديگر عوامل موثر بر قيمت پشتيباني شبكه، نحوه ارائه خدمات پشتيباني شبكه است كه به دو صورت حضوري و غيرحضوري ميباشد. در حالت غيرحضوري چون كارشناس در محل حاضر نميشود و زمان كمتري را براي عيب يابي صرف ميكند، در نتيجه براي كارفرما هزينه كمتري دارد. منبع: تعرفه پشتيباني شبكهيكي ديگر از خدمات پشتباني رفع ايرادات و مشكلات شبكه :اگر در سازمان ها به هر دليلي مشكل و خللي در شبكه به وجود بيايد، كارشناسان مي توانند آن را سريعا رفع كنند. يكي ديگر از خدمات مهمي كه در خدمات پشتيباني ارائه مي شود همين بخش است. در اين بخش در صورت كوچك ترين مشكل، پشتيبانان وظيفه دارند در سريع ترين زمان ممكن ايرادات را رفع كنند زيرا مشكلات شبكه اگر در كوتاه ترين زمان ممكن انجام نشود مشكلات جدي به بار مي آورد و سازمان هزينه هاي بسيار زيادي را متحمل مي شوند. اين بخش از پشتيباني معمولاً به دو شكل حضوري و يا به صورت از راه دور ارائه ميگردد. در حالت حضوري كارشناسان در اولين فرصت به محل شركت مراجعه كرده و از نزديك در صدد حل مشكلات بر ميآيند. اما در بعضي از موارد اين امكان وجود دارد كه كارشناسان به صورت ريموت و يا از راه دور توسط نرمافزارهاي مختص اين كار، اقدام به حل مشكلات نمايند. آينده نگري و رفع نيازهاي آتي شبكهخوب تا اينجا متوجه شده ايد كه اگر در شبكه سازماني شما مشكلي رخ بدهد پشتيبانان شبكه مي توانند آن را حل كنند تا سازمان هزينه هاي زيادي را متحمل نشود. اما يكي ديگر از خدماتي كه در پشتيبانان ارائه مي دهند پيشگيري از مشكلي است كه هنوز رخ نداده است. به همين دليل است كه سازمان حتي اگر دچار مشكل هم نباشد باز به يك پشتيان شبكه نيازمند است. در اين بخش چه مواردي ذكر مي گردد :
منبع: چرا به پشتيباني شبكه كامپيوتري نياز داريم ؟مراحل كاري پشتيبان شبكه چگونه است ؟ نيازسنجي :يك پشتيبان شبكه بايد پس بايد كه بعد از تماس مشتري سريعا ببينند كه نياز مشتري چيست؟ پشتيبان بايد متناسب با آن مجموعه راهكار ارائه دهد و مشكل مجموعه را رفع كند. پس از بررسي ها فعاليت انجام مي شود. گاهي ممكن است كه اصلا سازمان قبل از مشكل نيازمند پشتيبان باشند و بخواهند كه قرارداد پشتيباني ببندند. پس از دريافت تماس از سوي مجموعه ها، در بررسي هاي اوليه، با توجه به نياز و وسعت هر مجموعه طرح پشتيباني متناسب با آن مجموعه را ارائه خواهيم كرد. پس از عقد قرارداد، بررسي هاي تكميلي شروع شده و فعاليت صورت مي گيرد. بررسي شبكه و مستند سازي:
استاندارد سازي:پس از آماده سازي اطلاعات و نيز آماده بودن بستر جهت استاندارد سازي شبكه كارشناسان شركت شروع به رفع ايرادات و نيز ارائه پيشنهاد به منظور بهبود اوضاع و نيز اصولي سازي شبكه با توجه به استاندارداهاي شبكه خواهند كرد. ارائه راهكار :با توجه به نياز سازمان و نيز امكانات در دسترس و يا قابل فراهم، راهكارهايي به منظور رشد و بهبود فعاليت هاي سازماني ارائه خواهد شد تا در صورت موافقت و امكان راه اندازي، سرويس موردنظر روي شبكه فعال و قابل استفاده گردد. چكاپ دائم:كارشناسان پشتيباني با توجه به برنامه ريزي و نياز سازمان به صورت مستمر اقدام به بكاپ گيري و همچنين چكاپ شبكه به منظور جلوگيري از بروز هرگونه مشكل را انجام ميدهند. منبع: آيا پشتيباني شبكه در ايران مفيد است ؟
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |